Irán visszalőtt: Az amerikaiak katari bázisát érte rakétatámadás
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Megannyi késést követően most végre hivatalosan is lehullott a lepel a vadonatúj, akár 517 lóerős Audi Q6 e-tronról.
Jó ideje nyílt titok volt, hogy az Audi egy új középkategóriás elektromos SUV-val kívánja betölteni a Q4 e-tron és a Q8 e-tron közötti űrt, a Q6 e-tron hivatalos leleplezésére azonban különböző hátráltató tényezők miatt egész mostanáig várnunk kellett.
A Q4 e-tronnál 18, a belsőégésű motoros Q5-nél 10 centiméterrel hosszabb újdonság két részre osztott első lámpákat vonultat fel, az alsó rész a fényszóró, a felső a menetfény.
Utóbbi érdekessége a személyreszabhatóság, a legmodernebb OLED technológiát felvonultató hátsó lámpák pedig egyedi grafikai elemek révén hívják fel a mögöttes forgalom figyelmét az esetlegesen közelgő veszélyekre, illetve a túl rövidre vett követési távolságra.
Az ívelt paneles műszerfalon egy 11,9 colos digitális műszeregység és egy 14,5 colos infotainment panel kapott helyet, az operációs rendszer feladatait Android látja el. A Q4 e-tronban lévőnél 30 százalékkal nagyobb HUD és az első utasnak szánt 10,9 colos érintőkijelző feláras tétel.
Az 526 literes csomagtér a 40:20:4 osztatú hátsó üléstámlák ledöntésével 1529 literig bővíthető, a töltőkábeleknek elöl egy 64 literes mini rakteret alakítottak ki.
A 2,35 tonnás Q4 e-tron mozgatásáról 388 lóerős duplamotoros összkerék-hajtás gondoskodik, a 0-ról 100-ra 5,9 másodperc alatt felgyorsuló újdonság végsebessége 210 km/h-ra van korlátozva.
A bruttó 100, nettó 94,9 kWh kapacitású akkumulátor a WLTP-szabvány szerint 625 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé, 270 kW-os DC-gyorstöltővel 10 perc alatt akár 255 kilométer hatótáv is nyerhető. 10-ről 80 százalékra 21 perc alatt lehet feltölteni a 800 V-os telepet.
A szintén duplamotoros összkerekes SQ6 e-tron csúcsteljesítménye eléri az 517 lóerőt, melynek köszönhetően 4,3 másodperc alatt letudható egy 0-100-as sprint, a végsebesség ez esetben 230 km/h, a hatótáv pedig 598 kilométer.
A későbbiekben várhatóan érkezik két hátsókerék-hajtású verzió is, melyek egyikében egy 83 kWh-s telep lesz, a másik pedig a hosszú hatótávra lesz kihegyezve. Ezenkívül előreláthatólag egy szupersportos RS változatot bemutatnak majd.
A Q6 e-tron 19 százalékos helyi adót tartalmazó német alapára 74 900 euró (29,6 millió forint), az SQ6 e-tron minimum 93 800 euró (37,1 millió forint) kifizetését követően vezethető haza. A forgalmazás a harmadik negyedévben kezdődik meg.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Új idegenrendészeti eljárás indul.
Orbán korábban azt mondta, ez tüdőn lőné a gazdaságot.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.
A Cargolux három Boeing 747-ese közvetlenül az iráni légtér előtt tűnt el a nyomkövető rendszerekből, és azóta sem tudni, hol vannak.