szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A stuttgarti gyártó 6 év után elérkezettnek látta az időt a G-Klasse ráncainak felvarrására: hibrid technika került a fedélzetre, és a G 500 immár elbukja a V8-as motort.

A Mercedes 1979 és 2018 között kisebb-nagyobb frissítésekkel, de lényegében változatlan alapokra építve gyártotta a legendás G-osztályt, melynek 6 éve debütált teljesen új változata most érkezett el az első ráncfelvarrásához.

A külsőhöz nagyon óvatosan nyúltak hozzá a fejlesztők, némileg módosult a hűtőrács, és a lökhárítókat is finoman átrajzolták, miközben némileg csökkent a légellenállás és javult a zajkomfort.

Mercedes G 500
Mercedes

A továbbfejlesztett vezetéstámogató és biztonsági rendszereket felvonultató, 18-20 colos kerekeken gördülő G-osztály műszerfalán két 12,3 colos kijelző található, melyeken az MBUX szoftver legújabb verziója teljesít szolgálatot, valamint a hátsó utasoknak is jár két 11,6 colos érintőképernyő.

A 24,1 centiméteres hasmagasságú, 70 centiméteres gázlómélységű, 31-26-30 fokos terepszögű G-Klasse új terepüzemmódokat vonultat fel, és 360 fokos kamerarendszere olyan különleges képet biztosít, mely virtuálisan átlátszóvá teszi a gépháztetőt.

Mercedes G 500
Mercedes
Mercedes G 500
Mercedes

Dízel fronton a 330 lóerős és 700 Nm-es G 400 d helyét a G 450 d vette át, melynek változatlanul 3 literes, soros 6 hengeres turbódízelmotorja 367 lóerőt és 770 Nm-t ad le, a 48 V-os lágyhibrid technika pedig 20 lóerőt és 200 Nm-t vonultat fel.

A 0-ról 100-ra 5,8 másodperc alatt felgyorsuló és 210 km/h végsebességű dízel G-Klasse átlagfogyasztása 8,7-10 liter.

Mercedes G 500
Mercedes
Mercedes G 500
Mercedes

A benzines G 500-at immár nem 4 literes V8-as biturbó, hanem 3 literes, soros 6 hengeres biturbó motorral szerelik. A teljesítmény 422-ről 449 lóerőre nőtt, de a nyomaték 610-ről 560 Nm-re csökkent, igaz, a lágyhibrid technika képes 20 lóerővel és 200 Nm-rel beszállni a hajtásba.

Az 5,4 másodperces 0–100-as szintidejű és 210 km/h végsebességű G 500 a gyári adatok szerint 10,9-12,3 litert fogyaszt 100 kilométerenként.

Mercedes G 500
Mercedes
Mercedes G 500
Mercedes

A kilencfokozatú automata váltóval szerelt, összkerékhajtású megújult G-osztály hazai árait egyelőre nem hozták nyilvánosságra – a 19 százalékos helyi adót tartalmazó német alapár 122 808 euró (48,6 millió forint).

Magyarországon a kifutó szériából a G 400 d jelenleg 51,5 millió forinton nyit, a G 500 pedig alaphangon 56,5 millió forintba kerül.

A továbbra is V8-as motorra épülő, de immár lágyhibrid megújult Mercedes-AMG G 63-mal külön cikkben foglalkozunk.

Mercedes G 500
Mercedes
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!