szerző:
Tetszett a cikk?

Az elődjénél több, mint 20 centiméterrel hosszabb teljesen új Grandland lágyhibrid, plugin hibrid és tisztán elektromos változatban lesz kapható – a Budai Várban ismerkedtünk meg testközelből az új német SUV-val.

Az Opel 2017 elején leplezte le első komolyabb méretű divatterepjáróját, a PSA technikájú Grandland X-et, melynek ráncfelvarrt változata 2021-ben X jelzés nélkül, simán Grandlandként gördült be a kereskedésekbe.

Az egy ideje már a Stellantis konszernhez tartozó német márka idén április végén leplezte le az elsőtől az utolsó csavarig teljesen új Grandlandet, melynek egy előszériás példánya a hazai szaksajtó legnagyobb meglepetésére ma délelőtt Budapesten is bemutatkozott.

A hazai importőr ugyanis csak az általunk már részletesen taglalt új Fronteráról tett említést az eseményre szóló meghívóban, azonban a Budai Várban megtartott rendezvényen hirtelen az eggyel még nagyobb dobásnak számító új Grandland is felbukkant.

Bal oldalt a Grandland, jobb oldalt a Frontera
László Ferenc

A testvérmodell Peugeot 3008-hoz hasonlóan a teljesen új STLA-Medium platformra épülő 2024-es Opel Grandland nem kevesebb, mint 4,65 méter hosszú, vagyis 20,3 centiméterrel nagyobb az elődjénél és 27 centiméterrel méretesebb az új Fronteránál.

A Vizor frontrészen és a kormányon már az az új márkaembléma fedezhető fel, mely sötétben világít is, hátul viszont logó helyett egy szintén világító Opel feliratra lehetünk figyelmesek.

Opel Grandland
László Ferenc
Opel Grandland
László Ferenc

Újdonság a hangzatos Intelli-Lux Pixel Matrix HD Light nevezetű szuperokos fényszóró, mely nem kevesebb, mint 50 ezer apró fényforrással világít, szemben például az Astra mindössze 168 LED-es megoldásával.

Az alul enyhén csapott háromágú kormány mögött modern digitális műszeregység figyel, az infotainment kijelző minden korábbinál nagyobb, konkrétan 16 colos.

Opel Grandland
László Ferenc
Opel Grandland
László Ferenc

Az AGR minősítésű első ülések igen kényelmesek, helyhiányra elöl és hátul sem lehet panasz, valamint az 550-1641 literes csomagtér túlmutat a Frontera 450-1600 literes puttonyán, viszont a kettő közül csak ez utóbbi kisebb modell rendelhető 7 üléses változatban.

A maximum 20 colos kerekekkel szerelt SUV alapmodelljében egy lágyhibrid technikával kiegészített, 136 lóerős 1,2 literes 3 hengeres turbós benzinmotor és egy hatfokozatú automata váltó teljesít szolgálatot.

Opel Grandland
László Ferenc
Opel Grandland
László Ferenc

A 196 lóerős és hétfokozatú automata váltós plugin hibrid verzió 85 kilométeres elektromos hatótávval rendelkezik, a tisztán elektromos hajtásláncú Grandland két verziója pedig 525, illetve 700 kilométeres hatótávval kecsegtet.

A lokálisan zéró emissziós kivitelek közül a gyengébb 213, az erősebb GSe verzió pedig 320 lóerős teljesítményű.

Az ideális esetben 26 perc alatt 10-ről 80 százalékra feltölthető nagyobb akkumulátor kapacitása eléri a 98 kWh-t, a kisebb telep 73 kWh-s.

Opel Grandland
László Ferenc
Opel Grandland
László Ferenc
Opel Grandland
László Ferenc

A Fronterától eltérően nem Szlovákiában, hanem Németországban készülő új Grandland hivatalos hazai árai egyelőre ismeretlenek.

Viszonyításképp, az általunk már alaposan letesztelt testvérmodell, a 10,8 centiméterrel rövidebb és csapottabb hátú új Peugeot 3008 12,2 millió forinton nyit 136 lágyhibrid lóerővel, a 195 lovas PHEV verzió alaphangon 17 millió forintba kerül, az elektromos verziókat pedig 19-21,5 millió forintos áron jegyzik.

A kifutó Grandland listaára 10-16,3 millió forint magasságában alakul.

Így fest a kifutó Grandland
László Ferenc
Ilyen a vadonatúj Grandland
László Ferenc
Dános András, az Opel PR managere, aki több mint 3 évtizede képviseli hazánkban a német márkát
László Ferenc
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!