Az európai szabályozás végzett a legizgalmasabb Mazdával

A japán gyártó kompakt élményautója, az MX-5 mifelénk nem kapható tovább 2 literes benzinmotorral.

  • HVG HVG
Az európai szabályozás végzett a legizgalmasabb Mazdával

A Mazda szépen csendben kivezeti az európai piacról az MX-5 2 literes motorral szerelt erősebb változatát, az ugyanis nem feleltethető meg az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normáknak.

A legtöbb európai országban már nem rendelhető a 2 literes MX-5, de a készleten lévő példányokra egy darabig még le lehet csapni, illetve az Egyesült Királyságban továbbra is elérhető marad a nagyobb erőforrású roadster.

A Mazda MX-5 2 literes motorja
László Ferenc

A Magyarországon 13,3 millió forinton nyitó alig 1 tonna körüli tömegű Mazda MX-5 1,5 literes 4 hengeres szívó benzines egysége 132 lóerőt, illetve 152 Nm-t szabadít rá a hátsó kerekekre. Az álló helyzetből 100-ra 8,3 másodperc alatt felgyorsuló modell végsebessége 204 km/h.

A 2 literes, szintén 4 hengres szívó benzinmotor 184 lóerős teljesítménye, illetve 205 Nm-es nyomatéka 6,8 másodperces 0–100-as sprintet, illetve 220 km/h legnagyobb tempót tesz lehetővé.

Vászon- és fémtetővel rendelhető az MX-5
László Ferenc
Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.