szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Az idő kerekét 9 évtizeddel visszatekerő retró újdonságban ugyanúgy három személy foglalhat helyet, mint a McLaren F1-ben.

Az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer egyesülésével 1932-ben létrehozott Auto Union a 30-as évek elején felkérte Ferdinand Porschét és csapatát, hogy készítsenek egy Grand Prix versenyautót, és nem sokkal később már fel is bukkant az első ilyen járgány a versenypályákon.

Kevéssé ismert tény, hogy az Auto Union versenyautóból közúti használatra alkalmas verziót is terveztek készíteni, ez a “Schnellsportwagen” (gyors sportkocsi) projekt azonban a kedvezőtlen körülmények miatt végül nem ért révbe.

Az 1935-ben elkaszált Auto Union Type 52 hajtáslánca a tervek szerint az Auto Union Type 22-ből érkezett volna, de a kompresszoros 16 hengeres erőforrás teljesítményét csökkentették volna, hogy az normál üzemanyaggal is működhessen.

Az eredeti tervrajzok
Audi

A 200 lóerős és 436 Nm-es 4,4 literes motorral szerelt modell korának egyik legerősebb, akár 200 km/h-s sebességre képes, mindössze 1,3 tonnás sportkocsija lehetett volna.

2023-ban aztán az Audi úgy döntött, hogy az eredeti 1934-es tervek alapján lényegében a semmiből megépíti a soha sem létezett legendát, melynek működőképes prototípusa a mostani a Goodwood Festival of Speed keretein belül debütál a nagyközönség előtt.

Auto Union Type 52
Audi
Auto Union Type 52
Audi

Mivel az eredeti tervek nem tértek ki a kocsi fényezésére, az Audinak az egykori versenyautók Cellulose Silver színére esett a választása.

A Crosthwaite & Gardner segítségével megépített különlegesség az eredetileg tervezettnél némileg hosszabb lett, mert csak így fért el benne a lemezek alatti technika.

Auto Union Type 52
Audi
Auto Union Type 52
Audi

Az 5,39 méter hosszú, 1,78 méter széles és 1,66 méter magas Auto Union Type 52 3,3 méteres tengelytávú, három ülése közül a középsőn foglal helyet a sofőr.

Az 1936-os Type C-ből származó, egyedi üzemanyagkeverékkel üzemelő 16 hengeres kompresszoros motor középen található és 6 literes lökettérfogatból 4500-as fordulatszámon 520 lóerős teljesítményt állít elő.

Auto Union Type 52
Audi
Auto Union Type 52
Audi

Az 1,45 tonnás 21. századi Schnellsportwagen gyorsulása és végsebessége egyelőre ismeretlen, mint ahogy azt sem lehet tudni, hogy a német gyártó mekkora összegből építette meg a látványos megjelenésű járgányt.

A Goodwood Festival of Speeden a 73 éves versenyző legenda Hans-Joachim Stuck és a kilencszeres Le Mans-i bajnok Tom Kristensen hajtja majd meg az Auto Union Type 52-öt.

Stuck édesapja, Hans Stuck a 30-as években az eredeti Auto Union autókkal ért el komoly sikereket.

Hans-Joachim Stuck
Audi
Hans-Joachim Stuck és Tom Kristensen
Audi
Auto Union Type 52
Audi
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!