szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A német gyártó szerint az elektromos autókra történő átállás a korábban tervezettnél több időt vesz igénybe.

A Porsche eddig azzal számolt, hogy az általa 2030-ban értékesítendő autóknak már 80 százaléka tisztán elektromos lesz, most azonban már árnyaltabban fogalmaz ezzel kapcsolatban a német vállalat.

A Porsche arról számolt be, hogy a villanyautókra történő átállás tovább fog tartani, mint azt öt évvel ezelőtt tervezték, és bár a cég készen állna arra, hogy 6 év múlva 80 százalékban elektromos kocsikat értékesítsen, ez csak akkor valósulhat meg, ha addig megfelelően alakulnak a vásárlói igények, és ha kellőképp fejlődik az elektromobilitás.

Az első elektromos Porsche, a Taycan eladási mutatói 51 százalékkal romlottak az idei év első felében, melyet többek közt az éppen zajló modellfrissítéssel indokolta a cég.

Az 1108 lóerős új Porsche Taycan Turbo GT
Porsche

A Porsche nemrégiben kiberbiztonsági okokra hivatkozva kivezette az európai piacokról két kompakt sportkocsiját, a 718 Boxstert és a 718 Caymant, és hasonló sorsra jutott a belső égésű motoros Macan divatterepjáró is.

Az említett három Porsche az Európai Unión kívül egyelőre még kapható, de már nem sokáig.

A 718-as sportautók gyártása a jövő év közepén véget fog érni, és nyílt titok, hogy ezek utódja már lokálisan zéróemissziós lesz.

A lokálisan zéró emissziós új Porsche Macan
Porsche

A benzines Macan egy kicsit tovább, várhatóan 2026 közepéig marad gyártásban, azt követően pedig már csak az idén év elején leleplezett teljesen új elektromos Macan lesz kapható.

A Porsche ikonikus sportkocsija, a 911-es modell az ígéretek szerint a lehető legtovább benzines marad, de nemrégiben már elkészült belőle az első hibrid verzió.

541 lóerős az első hibrid 911-es, az új GTS
Porsche
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!