szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Lezárult egy 20-30 éves jó korszak – mondta.

A Volkswagen konszern VW márkájának bejelentését esetleges üzembezárásokról és leépítésekről “szükséges iparági ébresztőnek” nevezte Stefan Bratzel, a bergisch gladbachi Centre of Automotive Management (CAM) munkatársa, autóipari szakértő a dpa hírügynökségnek adott interjúban.

A VW-nek sürgős lépéseket kell tennie versenyképessége megőrzése érdekében – mondta, hozzátéve, hogy ez szerinte “a jelenlegi költségszerkezet mellett egyszerűen nem lehetséges”. Európa legnagyobb autógyártója, a Volkswagen konszern hétfőn jelentette be, hogy a VW márka költségcsökkentési programjának részeként már nem zárja ki üzembezárások és kényszerű elbocsátások lehetőségét.

A Volkswagen fennállása óta először zárhat be üzemeket Németországban

A Volkswagen a költségcsökkentés jegyében előre nem tervezett gyárbezárásokat fontolgat hazai piacon.

“Bármennyire is szeretnénk a telephelyeket és a munkahelyeket biztosítani, hosszú távon erre csak a versenyképesség megőrzésével van lehetőség” – fogalmazott Bratzel. Úgy vélte, drasztikus intézkedések nélkül a Volkswagen azt kockáztatja, hogy néhány éven belül szerkezetátalakítási kényszerbe kerül.

A kialakult kockázat a szakértő szerint a gyengülő kínai üzletmenetre, a feltörekvő ázsiai konkurenciára, valamint az elektromobilitás iránti kereslet lassuló növekedésére vezethető vissza. Jelentős tényező emellett az új hajtáslánc-technológia nagy beruházási igénye is.

“Az autóiparban lezárult az a korszak, amelyből az elmúlt 20-30 évben profitáltunk” – szögezte le a szakértő, aki szerint a probléma nemcsak a VW-t, hanem az egész iparágat érinti. A VW márka azonban különösen érzékeny a kínai üzletmenet alakulására, ráadásul “mint egy nagy tankerhajó” puszta tömege miatt a többi vállalatnál nehezebben tud irányt változtatni – tette hozzá.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!