Magyarországon az 1200 lóerős, 3,5 tonnás, tankfordulós kínai montsrum SUV – beleültünk, mutatjuk a legújabb BYD-t
A Mercedes G-osztálynál is jelentősen nagyobb, nehezebb és erősebb új szabadidő-autó még a víz felszínén is képes úszni. Testközelből ismerkedtünk meg a BYD-génekkel rendelkező, közel 60 millió forintos Yangwang U8-cal.
A BYD prémiummárkájaként jegyzett és tavaly alapított Yangwang a full size SUV-k piacára szánja az 5,32 méter hosszú, 2,05 méter széles, 1,93 méter magas és 3,05 méteres tengelytávolságú U8-at, mely nem kevesebb mint 3,5 tonnát nyom a mérlegen.
Csak a 4 tonnás Hummer EV nehezebb nála
László Ferenc
Hagyományos kilincsek, süllyesztett kilincsek
László Ferenc
Viszonyításképp: a Mercedes G-osztály legújabb, 587 lóerős, tisztán elektromos változata „csak” 3,1 tonna tömegű, így az U8-cal ellentétben Magyarországon is kapható. Lényeges eltérés továbbá, hogy az U8 nem normál villanyautó, hanem egy úgynevezett hatótávnövelős elektromos kocsi.
A négy darab villanymotor összteljesítménye eléri az 1200 lóerőt, ami mellé nem kevesebb mint 1280 Nm-es nyomaték társul.
22 colos kerekeken gördül
László Ferenc
Baltával faragott forma
László Ferenc
A 0-ról 100-ra 3,6 másodperc alatt felpattanó, 200 km/h-ra korlátozott végsebességű monstrum egy 49 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát, mely nemcsak külsőleg tölthető, hanem a benzinmotor által termelt árammal is. Utóbbi egy 272 lóerős teljesítményű, 2 literes 4 hengeres turbós egység, mely közvetlenül sosem hajtja a kerekeket.
Az AC-n 7, DC-n maximum 110 kW-tal tölthető akkumulátorral szerelt SUV kínai szabvány szerinti elektromos hatótávja 180 kilométer körül alakul, az összhatótáv pedig eléri az 1000 kilométert.
Kínai road presence
László Ferenc
Az U8 a Yangwang első modellje
László Ferenc
Az üzemanyagtartály 75 literes, az aksi 18 perc alatt tölthető fel 30-ról 80 százalékra, és 6 kW-tal képes tölteni az autóra csatlakoztatott komolyabb elektromos fogyasztókat.
A gombnyomásra emelhető futóműves, 36,5, 25,5, illetve 35,4 terepszögű U8 különlegessége, hogy képes a tankokhoz és a villany-G-osztályhoz hasonlóan helyben megfordulni, illetve 30 percig maximum 3 km/h tempóval vízen úszni. Valahogy így:
A gázlómélység kereken 1 méter, de az opcionális offroad csomaggal kitolható egészen 1,4 méterig (G-osztály: 70-85 centiméter).
A 3 LiDAR-t, 13 kamerát, 12 ultrahangos radart és 5 milliméteres radart felvonultató SUV műszerfalán két 23,6 colos és egy 12,8 colos kijelző található, a HUD 70 colos képes biztosít, és a hátul helyet foglalóknak is jut három képernyő.
Yangwang U8
László Ferenc
Yangwang U8
László Ferenc
A hifi nem kevesebb mint 22 hangszórót vonultat fel, vezeték nélküli mobiltöltőből hármat kapunk, és az utastér szinte teljes egészét bőr borítja.
Az átszámítva mintegy 57 millió forintos Yangwang U8-at tavaly szeptemberben a valaha készült legdrágább kínai autóként mutatták be, azóta azonban letaszította a trónról az idén februárban debütált Yangwang U9 szupersportkocsi.
A 2,36 másodperces 0–100-as szintidejű, 310 km/h végsebességű és 450 kilométeres hatótávú elektromos U9 nem kevesebb mint 87 millió forintba kerül.
Yangwang U9
BYD
További képeink a Yangwang U8-ról:
Yangwang U8
László Ferenc
Ajtónyitásra motorosan leereszkedik a fellépő, a Maybach GLS-hez hasonlóan
Azokat, akik csak a Stranger Thingsből ismerik, összezavarná, hogy miket művelt a karrierje kezdetén Paul Reiser. Korábbi rajongóit például azzal lepte meg, hogy feltűnt az Aliens gonoszaként. A veterán komikussal pályafutása cikkcakkjairól, Jerry Seinfeldről, Lisa Kudrow-ról és Eddie Murphyről is beszélgettünk. És arról is, miért tartotta hülyeségnek a Jóbarátokat.