szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A Lotus bejelentette, hogy korábbi terveivel ellentétben kitart a belső égésű motoros autók mellett.

A Lotus 2018-ban arról számolt be, hogy 2028-ban már kizárólag elektromos kocsikat fog árulni, és 2021-ben úgy lehetett tudni, hogy az általunk alaposan letesztelt Emira a gyártó utolsó belső égésű motoros modellje.

Mostanra viszont olyan szinten engedni kezdett a villanyautó-lufi, hogy a kínai tulajdonban lévő brit sportmárka módosítani kényszerül korábbi terveit.

Ennek jegyében a Lotus a közeljövőben nem a tisztán elektromos, hanem a hibrid hajtásláncú kocsikra kíván fókuszálni.

Ezek a 900 V-os technikára épülő új „szuperhibridek” mintegy 1100 kilométer körüli hatótávval fognak rendelkezni, és az akkumulátoruk minden korábbinál gyorsabb töltéssel kecsegtet.

A Lotus közelmúltban piacra dobott és általunk testközelből megismert elektromos hiperautója, az Evija 2039 lóerős, és 1704 Nm nyomatékú négymotoros hajtást vonultat fel, aminek köszönhetően a 0–300-as sprint akár 9,1 másodperc alatt letudható.

A 360 km/h végsebességű Evija
László Ferenc
1887 kilogrammos hiperautó
László Ferenc
A magassága mindössze 1,12 méter
László Ferenc
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!