Közös európai bónuszt akarnak a németek a villanyautók vásárlásához

Olaf Scholz német kancellár a Ford kölni gyárában beszélt erről, ahol két új elektromos modellt gyártanak, de egyelőre visszafogott termeléssel.

  • HVG HVG
Közös európai bónuszt akarnak a németek a villanyautók vásárlásához

Miután 2023 végén költségvetési okokból hirtelen megszüntette az ökológiai bónuszt, Németország most európai támogatást javasol az elektromos autók értékesítésének fellendítése érdekében.

Olaf Scholz német kancellár a Ford kölni gyárában tett látogatást a héten, ahol egy új ötlet megvitatását dobta be. ”Ösztönzőkre van szükségünk az elektromos autók vásárlásához európai bónusz vagy a Németországban gyártott elektromos autók közvetlen támogatása formájában” – írta közösségi oldalán.

A német autóipar jelenlegi válsága, amely miatt több tízezer munkahely van veszélyben, rávilágít a helyzet súlyosságára. A Ford például nemrég jelentette be, hogy 2027 végéig 4000 álláshelyet szüntet meg Európában, mivel az elektromos autók iránti kereslet elmarad a várakozásoktól. Scholz a Ford kölni gyárában tett keddi látogatásán arról beszélt, hogy európai szinten összehangolt eladásösztönző intézkedések szükségesek a piac élénkítéséhez és a munkahelyek megőrzéséhez.

186 ezer munkahelybe kerülhet a német autóipar átalakulása

A folyamat már elkezdődött egy nemrég publikált tanulmány szerint.

A Ford számára az elektromobilitásra való átállás eddig nem hozta meg a várt sikereket. Az olyan ikonikus modellek, mint a Mondeo, Fiesta és Focus gyártásának leállítása, valamint az új, drágább elektromos autók, például az új Ford Capri piacra dobása nem győzte meg a vásárlókat. Az eredeti terv szerint ezek az új modellek pótolták volna a kieső bevételeket, azonban a kereslet gyengülése miatt a válság immár kézzelfoghatóvá vált a gyártó számára. Scholz szerint az elektromos autók sikeréhez nemcsak ipari innováció, hanem megfelelő politikai támogatás és az infrastruktúra fejlesztése is elengedhetetlen, ezért hívta fel a figyelmet az európai szintű együttműködés fontosságára.

Még be sem indult igazán, de máris csökkenti a Ford az európai villanyautói gyártását

A dolgozók kölni gyárban kénytelenek egy hét munkát követően egy hét szabadságot kivenni.