szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A biturbó V8-as plugin hibrid hajtásláncú sportterepjáró minden korábbinál nagyobb teljesítménnyel támad.

A BMW a közelmúltban dobta piacra hatalmas SUV-ját, az 5,11 méter hosszú XM-et, melynek még a belépőszintű 50e változata is 476 lóerős teljesítményű.

Akinek ez kevés, az választhatja a 653, illetve a 748 lóerős kiviteleket, és a Manhart azokra is gondol, akik esetleg még ennél is sokkal komolyabb produkcióra vágynak.

A Manhart MHXM 900 II beszédes típusjelzésű, ugyanis ez a tuningolt XM nem kevesebb, mint 900 lóerővel gyilkolja a négy gumiját. Nem mellesleg pedig a csúcsnyomaték 1000-ről 1200 Nm-re növekedett.

Manhart MHXM 900 II
Manhart

A pontos menetteljesítmények egyelőre ismeretlenek, mindenesetre a 4,4 literes biturbó V8-as “szívű”, plugin hibrid hajtású 748 lóerős gyári verzió 3,8 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra, és 290 km/h a végsebessége.

A mintegy 80 kilométeres elektromos hatótávú, 2,8 tonnás BMW XM ültetett futóművet, 24 colos kerekeket és hangos Akrapovič sportkipufogót is kapott a Manharttól.

Manhart MHXM 900 II
Manhart
Manhart MHXM 900 II
Manhart

Az első gumik 295, a hátsók pedig a Bugatti Chiron hátsó abroncsaihoz hasonlóan 355 milliméter szélesek

Az árakról egyelőre nem szól a fáma, a legerősebb gyári XM magyarországi alapára 82,2 millió forint.

Manhart MHXM 900 II
Manhart
Manhart MHXM 900 II
Manhart
Manhart MHXM 900 II
Manhart
Manhart MHXM 900 II
Manhart
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!