A BMW tavaly szeptemberben mutatta be nagy teljesítményű SUV modelljét, a plugin hibrid hajtásláncú XM-et, melyből idén áprilisban kijött egy az alapmodellnél is sportosabb új kivitel.
Ez az XM Label Red, melynek mindössze 500-as mennyiségben gyártandó limitált szériás csúcsmodelljével a Comói-tó partján ismerkedtünk meg testközelből.
A kizárólag Individual Frozen Carbon Black metál fényezéssel rendelhető abszolút csúcsmodell hűtőrácsa és diffúzora Toronto Red metál színben pompázik.
A külsőhöz hasonlóan az utasteret is a fekete és a vörös árnyalatok kontrasztja uralja. A háromdimenziós tetőkárpit és az oszlopok belső kárpitja fekete, miközben a vörös árnyalat az első ülések háttámláinak és integrált fejtámláinak gyémánt alakú felső részén, valamint a szélső hátsó üléseken is visszaköszön.
Az ülések, a műszerfal, az ajtókárpitok és a középkonzol fekete felületein mindehhez vörös kontrasztvarrás társul, a műszerfal szellőzőrostélyai ugyancsak vörös betéteket viselnek. Az exkluzivitást fokozza továbbá a központi kijelző alatt lévő vörös XM logó és a szénszálból készült, szaténhatású, vörös és kék csíkokkal díszített dekorbetét is, amely az újdonság M-es gyökereit idézi. A BMW XM Label Red limitált kiadásában egy „1 of 500" feliratú sorszámozott plakettet is találunk a központi kijelző alatt.
Alapáras tétel a 100 darab apró LED-et felvonultató hangulatvilágítás, a négyzónás automata légkondicionáló és a Harman Kardon hi-fi. Az ennél jobb hangzásra vágyók számára ott a feláras Bowers & Wilkins Diamond surround audiorendszer, mely 1475 W-os teljesítménnyel és négy darab tetőbe szerelt hangsugárzóval támadja le hallószerveinket.
Az 5,11 méter hosszú, 2 méter széles, 1,75 méter magas és 3,1 méteres tengelytávolságú monstrum tömege megközelíti a 2,8 tonnát, vagyis az XM még a tisztán elektromos iX-nél is nehezebb.
Az Egyesült Államokban gyártott XM Label Red „szíve" egy 585 lóerős teljesítményű, illetve 750 Nm nyomatékú 4,4 literes biturbó V8-as benzinmotor, mely egy nyolcfokozatú automata váltón keresztül hajtja meg a négy kereket, melyek közül alapvetően a hátsókra érkezik több erő. Alapáron 21 colos kerekek járnak, de 22 colos felni is elérhető a kínálatban.
A hajtásláncnak egy 197 lóerős és 280 Nm-es produkcióra képes villanymotor is a részét képezi. Az összteljesítmény 748 lóerő, ily módon ez a valaha készült legerősebb sorozatgyártású BMW M modell, melynek nyomatéka nem mellesleg kereken 1000 Nm.
Az álló helyzetből 100-ra 3,8 másodperc alatt katapultáló újdonság végsebessége 250 km/h-ra van korlátozva, de az M Driver's Package megrendelésével 290 km/h-ra emelhető a limit.
Viszonyításképp, a 489 lovas V8-asra épülő 653 lóerős és 800 Nm-es normál XM 4,3 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra és kiviteltől függően 250-270 km/h a végsebessége. A 619 lóerős és 1100 Nm-es iX M60 villanyautó 3,8 másodperces 0-100-as szintidővel és 250-es végsebességel bír.
A 140-es tempóig akár hangtalan elektromos suhanásra is képes XM Label Red WLTP-szabvány szerinti villanyhatótávja 75-83 kilométer, így hazánkban minden további nélkül zöld rendszámozható. A nettó 25,7 kWh kapacitású akkumulátor 7,4 kW-os töltővel mintegy 4 óra alatt tölthető fel teljesen.
A sportos hangzásról egyrészt ugyebár a biturbó V8, másrészt pedig a Hans Zimmer zeneszerző által komponált virtuális motorhangok gondoskodnak.
Az 1978-ban debütált legendás M1 szupersportkocsit követő második „echte" BMW M modellként jegyzett XM magyarországi alapára 71,6 millió forint, mely összeg ellenében egy 653 lovas alapmodell vezethető haza.
A 748 lóerős XM Label 82,2 millió forinton nyit, a limitált szériás XM Label Redért pedig alaphangon 85,9 millió forintot kell fizetnünk. A csúcsmodell sorozatgyártása a tervek szerint augusztusban kezdődik meg.
Aki tisztán elektromos változatban szeretne hasonló BMW divatterepjárót magának, annak 47 millió forintért ott az általunk már alaposan letesztelt 619 lovas iX M60.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.