Biztonsági emberek vették át az irányítást több napra az egyik dunaújvárosi erőműben
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
A 61 éves Ferrari 250 LM a becsértékénél jelentősen drágábban talált gazdára a párizsi árverésen. Nem véletlenül.
Párizsban nemcsak a Rétromobile oldtimer szakkiállítás igen gazdag felhozatalát tekintettük meg, hanem az RM Sotheby’s városközpontban megtartott árverésére is betértünk.
A fő attrakció ez az 1964-ben készült Ferrari 250 LM volt, melynek értékét a licitálás előtt 25 millió euróra, vagyis mintegy 10 milliárd forintra becsülték:
Végül azonban ennél is jelentősen nagyobb összegért, 34,88 millió euróért, tehát több, mint 14 milliárd forintért talált gazdára a nem felújított, hanem patinásan eredeti állapotú versenyautó.
A tetemes summát nemcsak az autó kora és ritkasága indokolta, hanem többek közt az is, hogy ezzel a 5893-as sorszámú konkrét autóval nyerték meg 1965-ben a Le Mans-i 24 órás autóversenyt.
A NART (North American Racing Team) versenyautóját a 60 évvel ezelőtti Le Mans-i futamon Masten Gregory és Jochen Rindt vezette.
Ez az egyetlen privát csapat által versenyeztetett Ferrari, ami megnyerte a legendás 24 órás Le Mans-t, és az egyetlen Ferrari, ami a cégalapító Enzo Ferrari ideje alatt, 1947 és 1988 között hat 24 órás futamon vett részt. Háromszor Le Mans-ban és háromszor Daytonában.
Nem mellesleg ez volt a Ferrari utolsó Le Mans győztes kocsija egészen 2023-ig, amikoris a 499P hosszú idő után újra diadalmaskodni tudott a francia pályán.
1963 és 1965 között összesen 32 ilyen kocsit gyártott az olasz gyártó, ez a most kalapács alá került autó konkrétan a hatodik.
A 4,27 méter hosszú, 1,7 méter széles és alig 1,15 méter magas Ferrari 250 LM 2,4 méteres tengelytávolságú.
A mindössze 820 kilogramm tömegű apróság középre szerelt 3,3 literes V12-es Colombo motorja 320 lóerőt ad le 7500-as percenkénti fordulatszámon, a 294 Nm-es csúcsnyomaték 5500-nál ébred.
A 130 literes üzemanyagtartályú 250 LM végsebessége 290 km/h. Az ötfokozatú kézi váltós és természetesen hátsókerék-hajtású típus 211 versenyen indult, melyből 69-et meg is nyert.
14 milliárd forint nem kis pénz, azonban megjegyzendő, hogy egy 1954-es évjáratú Mercedes-Benz W 196 R Stromlinienwagenért valaki 21 milliárd forintot fizetett az elmúlt hétvégén.
És még ez is messze van az abszolút rekordtól: 3 éve 55 milliárd forintos áron cserélt gazdát egy 1955-ös Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé.
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Az amerikai elnök a bűnözőknek is hadat üzent, miután egy kormányzati alkalmazottat támadás ért.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.
Vasárnap este történt a tragédia.