A BMW-től igazolt szakembereket a Xiaomi – jön az európai offenzíva
A kínai gyártónál igencsak komolyan gondolják a terjeszkedést.
HVG
A Xiaomi több korábbi BMW-vezetőt is felvett az európai kutatási és fejlesztési központjába – írja a Reuters. Legalább öt tapasztalt szakember csatlakozott a kínai technológiai óriáshoz, köztük Rudolf Dittrich, aki 15 év után hagyta ott a BMW-t, és mostantól a Xiaomi európai K+F központjának tervezési vezetőjeként dolgozik.
A Xiaomi tavaly lépett be az elektromosjármű-piacra az SU7 szedánnal, és azóta figyelemre méltó növekedést produkált, 2024 végére például megelőzte a Tesla Model 3-at a kínai eladásokban. A vállalat nem titkolt célja, hogy 2027-től nemzetközi piacokra is belépjen, ennek érdekében épít most szakmai hátországot Európában.
A legfrissebb eladási mutatók alapján a Xiaomi SU7 Kínában már népszerűbb a Tesla Model 3-nál.
Az új munkatársak között van Dusan Sarac, a BMW egykori felsővezetője, valamint Jannis Hellwig, aki vezető mérnökként a járművek teljesítményének fejlesztéséért és integrációjáért felel majd. A müncheni központba további autótervezőket, járműdinamikai szakembereket és külső dizájnereket is toborzott a Xiaomi, ami jól mutatja: komolyan gondolják az európai terjeszkedést.
Az ukrán drónkülönítmény jelenleg még elképesztő hatékonysággal okoz kárt az oroszoknak, de hamarosan visszatérhetünk a 2022 előtti világba, ahol még egy filléres eszközzel nem lehetett kiütni egy milliárdos harckocsit. Hogyan néz majd ki a jövő légvédelme, amely jobban védekezik a drónok ellen?
Hollandok tömegei vesztették el napok alatt életük minden megtakarítását 1637-ben. Az egészben annyi a szépséghiba, hogy talán meg sem történt. Vagy legalábbis nem úgy, mint ahogy évszázadokon át hitték.
A Fidesz által rajongott amerikai elnök kritikájával indult a fesztivál. Németh Zsolt azt mondta, nem ukránellenesek és nem oroszpártiak, sőt a kormánypárt az EU oldalán áll.