A Ferrari a 80-as évek elején úgy döntött, hogy épít egy kőkemény B csoportos versenyautót. A gondolatot tett követte, és mivel a versenyautó homologizációjához minimum 200 közúti példányt is le kellett gyártani, megszületett az 1984-ben leleplezett Ferrari 288 GTO.
Amiből a B csoportos versenyzés hirtelen véget érését követően versenyautó végül is nem készült, a 272 közúti példányt pedig villámgyorsan szétkapkodták a tehetős és jó kapcsolatokkal rendelkező vásárlók.
És ebből az igen limitált mennyiségből egy darab most éppen új gazdáját keresi. Íme:

Ferrari 288 GTO
DK Engineering

Ferrari 288 GTO
DK Engineering
A mellékelt fotókon látható, jelenleg az Egyesült Királyságban állomásozó 288 GTO 1984-ben hagyta el a gyártósort.
A piros fényezésű, fekete belsejű bukólámpás különlegesség árával kapcsolatban csak a komolyabb érdeklődők számára nyilatkoznak, mindenesetre az ilyen Ferrarik minimum 1,5 milliárd forintot érnek.

Ferrari 288 GTO
DK Engineering

Ferrari 288 GTO
DK Engineering
Az alig 1,12 méter magas és 1 160 kilogramm tömegű autó mozgatásáról egy 2,9 literes biturbó V8-as benzinmotor gondoskodik, ami egy ötfokozatú kézi váltón keresztül 400 lóerőt, illetve 496 Nm-t szabadít rá a hátsó kerekekre.
A 0-100-as gyorsulást körülbelül 4,8 másodperc alatt lehet letudni a 304 km/h végsebességű és a legendás F40-esnél is sokkal ritkább 288 GTO-val.

Ferrari 288 GTO
DK Engineering

Ferrari 288 GTO
DK Engineering

Ferrari 288 GTO
DK Engineering