Magyarországon az 530 lovas legújabb kínai hibrid SUV, az Omoda 9

A plugin hibrid hajtásláncú Omoda 9 kevesebb, mint 5 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100 km/h-ra.

  • HVG HVG
Magyarországon az 530 lovas legújabb kínai hibrid SUV, az Omoda 9

A legnagyobb kínai autógyártók között jegyzett Chery tavaly első körben a benzines és elektromos változatban készülő és általunk is alaposan letesztelt Omoda 5-tel jelent meg a magyar piacon, most pedig megérkezett az ennél magasabb kategóriában focizó Omoda 9.

A 21,99 millió forintos hivatalos listaárú újdonság 4,7 méter hosszú, vagyis körülbelül akkora, mint a BMW X3 vagy a Mercedes GLC.

Omoda 9
Omoda
Omoda 9
Omoda

Az ívelt műszerfalon két darab 12,3 colos kijelző teljesít szolgálatot, a 14 hangszórós hi-fi-t a Sony szállítja, a térérzeten pedig 1,3 négyzetméteres hatalmas panoráma üvegtető javít. A csomagtartó 660 literes.

A motorháztető alatt egy 1,5 literes turbós benzinmotor található, ami mellett három villanymotor is szolgálatot teljesít.

Omoda 9
Omoda
Omoda 9
Omoda

A plugin hibrid technika nem kevesebb, mint 530 lóerővel és 700 Nm-es nyomatékkal gyötri a négy kereket, ami 4,9 másodperces 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé.

Az összkerék-hajtású SUV-ban a kisebb villanyautókban lévőhöz hasonló méretű, 34,5 kWh kapacitású CATL akkumulátor rejtőzik, mely 145 kilométeres elektromos hatótávot tesz lehetővé.

Omoda 9
Omoda
Omoda 9
Omoda

Az akkumulátor DC-n maximum 65 kW-tal tölthető, és a 6,6 kW-os V2L funkció révén akár elektromos nagyfogyasztók is meghajthatók a kocsiról.

A 70 literes üzemanyagtartállyal rendelkező 5 személyes Omoda 9 összhatótávja ideális esetben eléri az 1100 kilométert.

Omoda 9
Omoda