szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Egy német felmérés szerint az autósok tízévente, illetve 150 ezer kilométerenként kapnak átlagban defektet.

Egy német felmérés szerint az autósok tízévente, illetve 150 ezer kilométerenként kapnak átlagban defektet. A felkészületlen vezető könnyen megijedhet ilyen esetben, ami súlyos következményekhez is vezethet – állítják szakemberek. Nézzük néhány megoldást:

Mivel a pótkerék nem kötelező tartozék, ezért sok autós bizonyos átalakítások, vagy helyhiány miatt kiveszi a csomagtartóból. Defekt esetén azonban mindenképpen szükség lehet rá. Pótkerék helyett, ma már kaphatók mankókerekek, amelyek kisebbek, mint az eredeti kerék, de ideiglenesen tökéletesen megfelelnek.

Kisebb károkat helyrehozhatunk úgynevezett defektjavító készlettel. Ezzel elkerülhetjük, hogy mondjuk az autópálya leállósávjában, vagy az útszélén kelljen kereket cserélnünk. Hosszabb út esetén azonban, amint lehet, cseréljük ki a sérült gumit.

Még gyorsabb és egyszerűbb megoldás, ha defektjavító spray-t, aeroszolt viszünk magunkkal. A kisebb – maximum 6 milliméteres - sérüléseket orvosolhatjuk ezzel. Az így javított abronccsal legfeljebb 50-60 kilométer/órás sebességgel haladhatunk. Ez a termék azonban igen drága, és nem biztos, hogy tudjuk éppen használni. 

Ma már sok modern autóban alap tartozék egy gumijavító szett, amellyel szintén megjavíthatunk kisebb sérüléseket. Először fontos, hogy az idegen anyagot eltávolítsuk. Ezután ragaszthatjuk meg az abroncsot, majd a szivargyújtóról működő kompresszorral fel tudjuk fújni a kereket. Ezek a megoldás azonban csak ideiglenesek. Ahogy lehetőségünk van rá, vigyük el a hibás kereket egy gumiszerelőhöz.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!