Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"cf133ac3-89f0-4b97-8673-de83ee3f210a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Erős mérget szórt ki valaki Sülysáp és Mende határában, fokozottan védett madarak is elpusztultak. Úgy tűnik, az elkövető nem most kezdte a természetkárosítást.","shortLead":"Erős mérget szórt ki valaki Sülysáp és Mende határában, fokozottan védett madarak is elpusztultak. Úgy tűnik...","id":"20250311_madarmergezes-termeszetpusztitas-termeszetvedelem-sulysap-mende-duna-ipoly-nemzeti-park-bunugyek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf133ac3-89f0-4b97-8673-de83ee3f210a.jpg","index":0,"item":"ac3c3d22-810d-4a7d-8d99-ef4b9204db43","keywords":null,"link":"/itthon/20250311_madarmergezes-termeszetpusztitas-termeszetvedelem-sulysap-mende-duna-ipoly-nemzeti-park-bunugyek-ebx","timestamp":"2025. március. 11. 11:41","title":"Újabb súlyos madármérgezés történt Pest megyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f885be87-555f-413d-b726-2304aa76e334","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A tüntetők azért akarták blokád alá vonni az épületet, mert a közmédia egyik újságírója csőcseléknek nevezte őket. Egy civil ruhás rendőr megsérült, Vucsics szerint bolsevikok támadtak rá, de úgy tűnik, egy rohamrendőr ütötte meg.","shortLead":"A tüntetők azért akarták blokád alá vonni az épületet, mert a közmédia egyik újságírója csőcseléknek nevezte őket...","id":"20250311_szerbia-belgrad-kozmedia-diaktuntetes-rohamrendorseg-alekszandar-vucsics","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f885be87-555f-413d-b726-2304aa76e334.jpg","index":0,"item":"ec9c7386-27de-49b5-9a39-0a4084959bc5","keywords":null,"link":"/vilag/20250311_szerbia-belgrad-kozmedia-diaktuntetes-rohamrendorseg-alekszandar-vucsics","timestamp":"2025. március. 11. 10:47","title":"Rohamrendőrök verték szét a szerb közmédia épületéhez szervezett diáktüntetést Belgrádban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b4bb278f-3455-4d9e-b80c-a313c037434f","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az Ukrajnának nyújtandó biztonsági garanciák megtárgyalása is naprenden van.","shortLead":"Az Ukrajnának nyújtandó biztonsági garanciák megtárgyalása is naprenden van.","id":"20250311_fegyverkezes-ukrajna-haboru-europai-vezerkari-fonokok-parizs-talalkozo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b4bb278f-3455-4d9e-b80c-a313c037434f.jpg","index":0,"item":"24710f6f-c014-453f-a28e-3d8ff56f85dc","keywords":null,"link":"/vilag/20250311_fegyverkezes-ukrajna-haboru-europai-vezerkari-fonokok-parizs-talalkozo","timestamp":"2025. március. 11. 11:17","title":"Párizsban tárgyalnak a fegyverkezésről 30 európai ország vezérkari főnökei","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"10f73138-c6b9-48da-94d4-56e0580c2972","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"A brit közmédiát láthatóan felzaklatta a Liverpool kiesése.","shortLead":"A brit közmédiát láthatóan felzaklatta a Liverpool kiesése.","id":"20250312_Szoboszlai-Dominik-Liverpool-Bajnokok-Ligaja-PSG-kieses-negyeddonto-ertekeles-osztalyzat-nemzetkozi-sajto-bbc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/10f73138-c6b9-48da-94d4-56e0580c2972.jpg","index":0,"item":"2c81cedd-8766-43d7-b893-6495b3c11dd4","keywords":null,"link":"/sport/20250312_Szoboszlai-Dominik-Liverpool-Bajnokok-Ligaja-PSG-kieses-negyeddonto-ertekeles-osztalyzat-nemzetkozi-sajto-bbc","timestamp":"2025. március. 12. 00:55","title":"Szoboszlai legnagyobb erősségét emelik ki a nemzetközi lapok, de a BBC nem kímélte a Liverpoolt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2be40481-5399-4a2d-82f0-52103de43696","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után – derül ki a Medián friss felméréséből.","shortLead":"A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által...","id":"20250312_Median-Fidesz-Tisza-Orban-Magyar-Peter-afacsokkentes-inflacio-visszateres-elelmiszer-zoldseg-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2be40481-5399-4a2d-82f0-52103de43696.jpg","index":0,"item":"d952edf5-2713-495a-9e4e-8df9864595bf","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250312_Median-Fidesz-Tisza-Orban-Magyar-Peter-afacsokkentes-inflacio-visszateres-elelmiszer-zoldseg-ebx","timestamp":"2025. március. 12. 17:16","title":"Medián: A fideszesek többsége is Magyar Péter áfajavaslatát kérné, nem Orbán visszatérítéses ígéretét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"74ebfcd3-42b8-4834-9a44-f73df9f2d2f6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Ha a szén-dioxid-kibocsátás a jelenlegi ütemben folytatódik tovább, akkor megismétlődhet az, ami 252 millió évvel ezelőtt már egyszer megtörtént: az élőlények jelentős többsége eltűnhet a Föld színéről.","shortLead":"Ha a szén-dioxid-kibocsátás a jelenlegi ütemben folytatódik tovább, akkor megismétlődhet az, ami 252 millió évvel...","id":"20250311_nagy-kihalas-szen-dioxid-kibocsatas-kutatas-perm-triasz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/74ebfcd3-42b8-4834-9a44-f73df9f2d2f6.jpg","index":0,"item":"1282927f-452b-497c-8cd3-dc9d6532c709","keywords":null,"link":"/tudomany/20250311_nagy-kihalas-szen-dioxid-kibocsatas-kutatas-perm-triasz","timestamp":"2025. március. 11. 19:03","title":"2700 év alatt összehozhatja az emberiség a Föld történetének legnagyobb kihalását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"349d74dc-cb35-4b07-a8b1-f596d20dd5ad","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"kkv","description":"Csődbe ment a Tesla-vezetők által alapított svéd Northvolt, Európa egyik legértékesebb technológiai vállalata, az európai elektromos autóipar egyik kulcsszereplője. Az energiaátmenet területén erősödő kínai dominancia határozhatja meg a globális gazdaság jövőjét.","shortLead":"Csődbe ment a Tesla-vezetők által alapított svéd Northvolt, Európa egyik legértékesebb technológiai vállalata...","id":"20250313_northvolt-csod-Europa-akkumulator-remenyseg-kinai-domping-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/349d74dc-cb35-4b07-a8b1-f596d20dd5ad.jpg","index":0,"item":"db989c62-7d8e-48b6-8efd-48905d88402f","keywords":null,"link":"/kkv/20250313_northvolt-csod-Europa-akkumulator-remenyseg-kinai-domping-ebx","timestamp":"2025. március. 13. 05:28","title":"Elvérzett Európa óriási akkugyártó reménysége, semmi sem állíthatja meg a kínai előretörést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c746d7b4-f298-4afc-bb09-2bfb71bebee6","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A diktátor mellé besorolt az áruló, az embernek kicsit olyan érzése van, mint a ’30-as években – csakhogy most az USA a rossz oldalon áll.","shortLead":"A diktátor mellé besorolt az áruló, az embernek kicsit olyan érzése van, mint a ’30-as években – csakhogy...","id":"20250313_FT-kommentar-Europa-belebujhat-Amerika-koponyegebe-mert-mozgositania-kell-a-demokracia-vedelmeben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c746d7b4-f298-4afc-bb09-2bfb71bebee6.jpg","index":0,"item":"3c5450d3-139f-4c1f-af4c-c2c777e66c95","keywords":null,"link":"/360/20250313_FT-kommentar-Europa-belebujhat-Amerika-koponyegebe-mert-mozgositania-kell-a-demokracia-vedelmeben","timestamp":"2025. március. 13. 07:30","title":"FT-kommentár: Európa belebújhat Amerika köpönyegébe, mert mozgósítania kell a demokrácia védelmében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Volkswagen Tiguan (nem Tijuana, nem tequila, sexo y marihuana – hanem a tigris és a leguán keresztezése) Track & Field és a Track & Style változata terepen készségesebb, orrkialakításának köszönhetően a nagy terepszög jellemezte emelkedőket is könnyedén legyőzi, de alsó motorvédő lemeze is jóval több csupán látványos formai elemnél. A Trend & Fun, Sport & Style és Sky változatát a városi utcákon, az országutakon és az autópályán érezzük otthon. Komolyabb terepre ne merészkedjünk, első terepszöge csupán 18, a hátsó 25, rámpaszöge 20 fok, hasmagassága 200 milliméter. Mi is csak a mezőt jártuk vele, kerestük az eső utáni pocsolyákat, az összes sarat, amit találtunk rákentük a kocsira. Mennyivel jobban nézett úgy ki!
Pedig a külsőre nem lehet panasz. A Tiguan felvette a kötelező VW mezt, szemből, oldalról és hátulról letagadhatatlanul konszernautó. A ráncfelvarrás komolyabbá tette, így jobban elhisszük, hogy megér 10 milliót. Magasan ülünk, áldás a forgalomban egy ilyen autó. Bár nem hangsúlyosan terepjáró kinézetű, de masszívabb az elődnél.
Terepen is tartja a tempót, lehet vele gyorsan mezőt járni, nem csattog, nem nyüszít és nem nyikorog, csak azért mert 60-nal csapatunk a kukoricás szélén. Nagyobb üregekre a hátsó tengely puffanása figyelmeztet. Oké, visszavettem a sebességből, csak nincs itt traffipax – a lényeg, hogy terepen is személyautós a komfort. Futóműve kiváló, a kátyúkat kisimítja.
A Volkswagen összkerék-meghajtási rendszere szükség szerint osztja el a motorerőt a négy kerék között. A Tiguanban Haldex tengelykapcsolót alkalmaztak. Aktív biztonságot, gyakorlatilag minden talajon megbízható tapadást és a optimális egyenes haladást - oldalszél esetén is – tesz lehetővé, valamennyi menetdinamikai szabályozórendszerrel (elektronikus stabilizáló ESP, kipörgésgátló ASR, motorféknyomaték szabályozás MSR, elektronikus differenciálzár EDS), együtt is használható.
A kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) kapcsolásai a következő fokozat előválasztásának köszönhetően mindössze néhány századmásodperc alatt zajlanak. Ismerek olyant, aki szerint Nobel-díjat kellett volna adni a feltalálójának. Elismerem, hogy kényelmes a DSG, de például dugóban araszolni dühítő. Kettesben tartja az autót, búg a motor, idegesítően kéri a hármast, ám nem engedi kapcsolni. Pedig folyamatosan piszkálom a kormány mögött megbújó váltófület. Harminccal kell legalább haladnunk, hogy felválthassunk. Jó hír ugyanakkor, hogy már 20 kilométer/óránál rögzíthetjük a sebességet.
Kényelmesen, magabiztosan, biztonságosan lehet vele közlekedni. Nem okoz különösebb örömet a vezetése, de nem is jelent nehézséget, nőknek kifejezetten ajánlható. Fantáziánkat nem mozgatja meg, de elismerjük, hogy tulajdonságait tekintve etalon a kategóriában.
Tükrei kicsik, nehéz a manőverezés, a radarok nélkül elveszve éreznénk magunkat. A parkolósegéd révén az autó oldalát is megkímélhetjük a karcoktól, húzásoktól. Ha például közel parkolunk egy kerítéshez és onnan lonc vagy bármilyen növény rálóg a kocsira, a kijelzőn vörösben izzik a veszélyzóna és sikít a hangjelzés is. Teljes a védettség.
A kormányzás indirekt, laza – ezt lehet, hogy csak a korábban vezetett japán sportkocsi kőkemény kormánya után érzem annak, egy Antaránál precízebben kormányozható, de egy Golfnál kevésbé.
A hosszirányban állítható (a háttámlák dőlésszöge is állítható) és aszimmetrikusan lehajtható hátsó ülés terjedelmes tárgyak praktikus szállítását teszi lehetővé. A kivehető csomagtér-padlózattal kombinálva akár 1510 literes is lehet a csomagtér. Ám, ha személyszállítás és csomagszállítás a feladat egyszerre, elvérzik a Tiguan, akárcsak a Golf. Macedóniából hazatérő gyerekemért kellett mennem hajnali negyed hatra. Úgy számoltam, hogy még két pajtását kell hazahurcolnom, elég lesz a Tiguan, nem kell mikrobuszt bérelnem. A hajnali sötétségben aztán még egy gyerek ránk akaszkodott, így kiderült a Tiguan gyengesége. Négy gyerek, négy utazótáska és négy hátizsák plusz pár hangszer kifogott az autón, csak úgy fértünk be, hogy néhány cuccot ölben kellett fogni. Hátul is kényelmes ülni, a középső (fél) ülés ledönthető külön, könyöktámaszként használható.
Terheléssel nem volt gond, a Tiguan elég combos autó, 2,2 tonnás vontatmányt húzhat. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP) az ellenkormányzás-támogatás funkciót is kínálja, illetve a vészfékrásegítő, az ASR, az EDS, az MSR és a vontatmánystabilizáló berendezésekkel kiegészített ABS rendszerét is magában foglalja.
A Sport & Style változat alapkivitelben fáradtság-érzékelő rendszerrel készül, amely amint eltérést tapasztal a kormány kezelésében a kellően összpontosító vezetőétől, hangjelzéssel figyelmeztet. A kombinált műszeregységben emellett külön jelzés tűnik fel, pihenőt ajánlva a sofőr számára. Ezen kívül még számos vezetéstámogató felszerelés rendelhető az autóhoz, ha igazán fullos Tiguant szeretnénk, 12,5 milliót is elkérnek érte. A hat légzsák széria, akárcsak az Isofix rögzítőpontok: a gyerekülés két masszív fémidom segítségével rögzíthető egy kattintással a megfelelő pozícióban, megbízható módon közvetlenül a karosszériához erősítve azt.
Az extraként kapható parkolássegítő rendszer az útra merőlegesen, illetve azzal párhuzamosan is felismeri az elegendő hosszúsága (a jármű hossza plusz minimum 80 centiméter) parkolóhelyeket, s igény szerint szinte teljesen önállóan kormányozza be az autót. Ezt a játékot kihagytuk, tapasztalataink szerint jobb, ha nem koccantjuk le gyanútlanul parkoló autókat.
Az ezüst ajtódíszek, az alcantara/szövet bevonatú sportülések és a háromküllős bőr kormánykerék a Sport & Style dizájncsomag része. Széria az esőérzékelő, az RCD 310 rádió MP3-lejátszó funkcióval AUX-csatlakozóval és 8 hangszóróval, hátsó asztalkákkal, hátsó 12 V csatlakozóval, hátul sötétített ablakok, ezüst tetőlécek, 17 hüvelykes könnyűfém kerekekkel 235/55 R 17 abroncsokkal. Így a Tiguan 9,431 millió forintért hazavihető. Érdemes a Family csomagba beruházni, ebben kapunk elektromosan behajtható külső tükröket, tükörházba integrált környezetvilágítást, belső tükröt automatikus elsötétedéssel, esőérzékelős ablaktörlő berendezést, megvilágított lábteret elöl , climatronic elektronikus klímaberendezést kétoldali szabályzással, érintőképernyős rádiót RCD 510 CD-váltóval, mp3-lejátszással, 8 hangszóróval (4 x 20W), fűthető első üléseket és ablakmosófúvókákat, parkolást segítő rendszert, parkoló radart elöl/hátul, sebességszabályozó berendezést, megvilágított piperetükröket, olvasólámpát hátul, megvilágított kezelőelemeket az ajtókon - mindez felára 253 750 forint. Ha olyan szép színt is szeretnénk, mint amilyen a tesztautón volt, további 85 250-et kell kifizetnünk.
A beltér macsósabb az elődénél, sok a tároló, egyszerű, de nem szép, nem kifinomult, nincs benne semmi báj, viszont praktikus. Az anyagválasztás nem minőségi, az ajtó oldalkárpitja kellemetlen tapintású vászon, a műanyagok sem tetszenek, a hangrendszer nyers.
Központi kijelzője színes, jól informál a menetadatokról. Kanyarodáskor kanyarfény segít jobban látni és jobban látszani. Automatikus rögzítőfékkel is ellátták. Ha megállunk, rögzül, gázadásra kienged. Stop-start rendszert nem szereltek a tesztautóba, pedig a VW kínálja, de Magyarországon nincs semmi értelme, sok különbség amúgy sincs a fogyasztásban. Szintén nem volt a tesztautóban a hétfokozatú DSG-váltó új funkciója, a szabadonfutás. Ennek lényege, hogy gázelvételkor szétkapcsol, így az autó szabadon fut, üzemanyagot nem fogyaszt, csak vitorlázik, amíg le nem lassul a gördülési- és légellenállástól. Olyan, mintha üresbe tennénk az autót, viszont mivel nincs motorfék, jobban kell figyelni, és intenzívebben szükséges fékezni is.
A TDI motorok kedvező fogyasztását felejtsük el a Tiguan esetében. A nehéz autó összkerékhajtással megkéri a jussát. A számítógép kijelzője szerint 7,5 literes átlagot hoztam ki 100 kilométerenként, ám ennél lesújtóbb volt a benzinkútnál a számolgatás eredménye: 8,4 literes átlaggal (liter/100 kilométer) teljesítettem a kétszázötven kilométeres tesztet.
Ukrajna majdnem ezer százalékkal növelte a katonai beszerzéseit, Oroszország fegyverexportja soha nem látott mélységbe zuhant, és Franciaország elfoglalta a második helyet.