Az OMV is korlátozza a tankolható AdBlue mennyiségét
Korábban a Mol jelezte, hogy korlátozásokat vezetnek be.
Korábban a Mol jelezte, hogy korlátozásokat vezetnek be.
A vállalat szerint, ha az autósok csak annyit vásárolnak a folyadékból, amennyire szükségük van és nem halmoznak fel belőle, akkor helyreáll a piac és jut mindenkinek az adalékból.
Egy átlagos, AdBlue-s dízelautónak 20-25 liter folyadékra van szüksége – évente. Viszont bontatlan csomagolásban is csak 18 hónap az adalékanyag szavatossági ideje, szóval semmi értelme pánikszerűen nagy készleteket felhalmozni. A most tapasztalható pánikvásárlási spirál ugyanakkor komoly problémákat okozhat, és felveri az árakat.
Az olajholding azt szeretné, hogy minden dízelesnek jusson a termékből.
A szintetikus adalék a dízelüzemű járműveknél kulcsfontosságú a kipufogógáz tisztításában. A magas földgázárak miatt viszont most korlátozottan gyártanak a folyadékból.
Ez nem a jól ismert dízelbotrány, itt a gyártók trösztellenes szabályokat sértettek az AdBlue kipufogógáz-tisztító adalék alkalmazása során. Megállapodtak ugyanis, hogy egységesen csak minimálisan teljesítik a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó szabályokat.
A német gyártó hamarosan leleplezi új GTD modelljét.
A nemrégiben teljesen megújult típushoz most vadonatúj dízelmotorokat jelentettek be.
Nem használták azt az adalékot, amely csökkenti a kamionok környezetszennyezését.
Eddig csak 260 lovas, aszfaltszaggató változatban volt kapható a Mazda hobbiterepjárója, a CX-7-es. Bár automatikus váltót még mindig nem rendelhetünk az autóhoz, újabb lökést adhat a sikerének, hogy izmos dízelmotorral is kapható. Tesztünk során kiderült, a Mazda nem áldozta fel a sportos vezetést a gazdaságosság oltárán, a CX-7 élményautó maradt és nem fogyaszt sokat.