A dízelbotrány után egy botrányosan jó dízelt ígér a Volkswagen

A német gyártó hamarosan leleplezi új GTD modelljét.

  • hvg.hu hvg.hu
A dízelbotrány után egy botrányosan jó dízelt ígér a Volkswagen

A nemrégiben általunk is alaposan letesztelt nyolcadik generációs Volkswagen Golfot a megannyi benzines és hibrid hajtáslánc mellett első körben kétféle dízelmotorral leplezték le: az egyik egy 115 lóerős, a másik pedig egy 150 lóerős 2 literes 4 hengeres egység.

A Volkswagen elárulta, hogy a márciusi Genfi Autószalonon debütál a Golf GTD. A VW előzetesen arról számolt be, hogy a valaha készült legtisztább működésű TDI motorral szerelt Golf GTD három katalizátort vonultat fel és kettős adagolású SCR rendszerrel, dupla AdBlue befecskendezéssel rendelkezik.

Az új technikának köszönhetően a nitrogén-oxid kibocsátás 80 százalékkal csökken, és a motor változatlanul nyomatékos és alacsony fogyasztású marad. A teljesítményről egyelőre nem tett említést a Volkswagen, mindenesetre az új Golf GTD a várakozások szerint mintegy 200 lóerős lesz.

VW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.