BKV-sztrájk: 35 vonalon járnak a buszok
Harmincöt vonalon járnak az autóbuszok, a 6-os villamosok helyett is buszok közlekednek, a metró, a trolibuszok és a HÉV menetrend szerint járnak - közölte a BKV Zrt. vasárnap, a sztrájk hatodik napján.
Harmincöt vonalon járnak az autóbuszok, a 6-os villamosok helyett is buszok közlekednek, a metró, a trolibuszok és a HÉV menetrend szerint járnak - közölte a BKV Zrt. vasárnap, a sztrájk hatodik napján.
Vasárnap is folytatódik a BKV-sztrájk, mert nem született megállapodás a kollektív szerződésről a cég menedzsmentje és a szakszervezetek között a szombat esti tárgyalásokon sem, de az álláspontok mindkét fél szerint sokat közeledtek; vasárnap estére megszülethet a megállapodás.
A BKV vezérigazgatója szerint minden, fedezet nélküli vállalás kalandorság, amely a csőd felé sodorja a vállalatot. Kocsis István a Budapestet ötödik napja megbénító sztrájk kapcsán a Népszabadságnak adott interjúban azt mondta: mindent megadtunk, amit adhattunk.
Három villamosvonalon és 27 buszvonalon indult meg a közlekedés szombat reggel - közölte a BKV az MTI-vel.
Folytatódik a sztrájk, miután a péntek kora esti egyeztetésen sem született megállapodás a BKV menedzsmentje és a munkabeszüntetést kezdeményező 14 szakszervezet között a kollektív szerződésről - közölte Földényi György, a sztrájkbizottság szóvivője a tárgyalásokat követően. A BKV szerint jelenlegi ajánlatuk mindenki számára megfelelő, s szombaton akár megállapodás is születhet.
Helyettesíteni kell a trolikat pótló buszokat Budapest belvárosában. A megoldás: a trolik bevetése, hiszen a trolivezetők nem sztrájkolnak.
Egyre több a konfliktus a trolivezetők között: van aki sztrájkol, és van, aki nem. Sőt, akadnak olyanok is, akik változtatgatják álláspontjukat. Megint mások inkább szabadságra mennek vagy megbetegednek. A BKV trolibuszüzemében, a Pongrác-telepen jártunk.
Megelégelve az utasok kiszolgáltatottságát, önszerveződő jelleggel indult kezdeményezés az egyik közösségi oldalon. Rendkívül ötletes, bár sajnos Magyarországon gyerekcipőben járó hozzáállás. Nálunk generációk szocializálódtak úgy, hogy egy anomáliára, vis maiorra, vészhelyzeti jellegű szituációra (baleset, sztrájk, közszolgáltatások üzemzavara, stb.) egyetlen reakciójuk az volt: oldja meg az állam.
A BKV dolgozóinak sztrájkba lépett szakszervezetei azt állítják, még kitart a pénzük, s akkor is folytatják a munkabeszüntetést, ha pénteken sem születik megállapodás a BKV vezetésével.
Nem működnek a szuper kontrollcsoportok sztrájk idején a BKV-nál - értesült a hvg.hu a közlekedési cégtől.
A miniszterelnök szerint nem sztrájkolnak, hanem zsarolnak a BKV szakszervezetei. Bajnai Gordon erről a Klubrádiónak nyilatkozott csütörtökön.
A hvg.hu megkapta a legfrissebb számítást a Főpolgármesteri Hivataltól, amely egy átlagos buszvezető tavalyi és idei keresetét hasonlítja össze. A Városháza kiszámolta azt is, hogy mennyit keresnének a buszvezetők a BKV menedzsmentje által ajánlott két variáció szerint. A számításokból kiderül, hogy mindkét BKV-javaslat szerint emelkedne az átlagsofőr nettó keresete.
Magyarországon 1989-90-ig pártállami maffia vezette a sóhivatallá züllesztett érdekképviseleteket. A versenyszférában csak elvétve találhatók a dolgozók érdekvédelmére szakosodott, valódi szakszervezetek. Más a helyzet a közszférában, ahol a különböző pártokhoz kötődő, széttöredezett szakszervezetek próbálják elejét venni az elbocsátásoknak, illetve fenntartani a szerződésben kőbe vésett juttatásokat. Ám összehangolt, eredményes akciókkal eddig adósok maradtak. A jelenleg folyó BKV sztrájk is kétesélyes.
Szabó István, a trolibuszvezetők reprezentatív szakszervezetének, a Budapesti Trolibuszközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke csütörtökön a hvg.hu-nak elmondta, hogy a trolik 96-97 százalékát menetrendszerűen közlekedtetik.