Megtették első útjukat az új balatoni hajók
A négy vízi jármű építése során összesen több mint 350 tonna acélt és 25 kilométer elektromos vezetéket használtak fel.
A négy vízi jármű építése során összesen több mint 350 tonna acélt és 25 kilométer elektromos vezetéket használtak fel.
Az új kompok idén év végéig állhatnak majd forgalomba, a katamaránok pedig a következő hajózási szezon kezdetekor.
Egyik napról a másikra vonták vissza a balatoni kikötők üzemeltetésére kiírt, busás haszonnal kecsegtető pályázatot. Így lezárulhat az a több mint fél éve tartó folyamat, amelyben a kormány egyeztetések nélkül játszott volna ki egy újabb üzletet.
A boglári Sellőért mindössze kétmillióval fizettek többet a kikiáltási árnál.
Kollár Józsefet 2015-ben nevezték ki a balatoni hajózási társaság élére. Nagyjából másfél évvel azután távozik, hogy többségi állami tulajdonba került a cég.
Egy siófoki hotelre lehet licitálni, a kikiáltási ára több mint másfél milliárd forint.
Balatonakali, Balatonkenese és Balatonudvari bizonyos feltételekkel 25 évre ingyenes használatba kapta a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) tulajdonában lévő közforgalmú kikötőjét - közölte Koncz Imre, Balatonakali polgármestere az MTI-vel szombaton.
Több kikötőt is eladna a Bahart a Balaton mellett, a többinek pedig az üzemeltetésétől válnának meg.
A jövő héten tőkeemelésre készül a cég, ezzel 75 százalékos állami tulajdonba kerülne.
Augusztus 20. helyett szeptember 1-ig tart a főszezon a balatoni hajózásban. A BAHART 19-én és 20-án külön tűzijátéknéző hajókat indít.
Eddig csak az önkormányzatok adhattak-vehettek egymás között hajós részvényeket, az állam most azt szeretné, ha ezentúl bárki bevásárolhatná magát a cégbe.
Az alig két hónapja kinevezett új vezérigazgató leváltása is szerepel a Balatoni Hajózási Zrt. jövő hétre összehívott rendkívüli közgyűlésének napirendjén – írta a Népszabadság kedden.
Újabb fordulóhoz érkezett a jó ideje napirenden lévő második balatoni komp projekt, a várható üzemeltető bahart vezére szerint hamarosan történik is valami, jelesül elkészül a megvalósíthatósági tanulmány. A tervek szerint expressz kompok közlekednének Fonyód és Badacsony között, amelyek kétszer gyorsabbak lennének a jelenleg üzemelő szántódi járatoknál.
Az 5,7 milliárd forint összértékű kompokkal és katamaránokkal a vízállás babrálhat ki.