#GfK

A fogyasztói bizalom még nem érte el a tavaly júniusit
 

A fogyasztói bizalom még nem érte el a tavaly júniusit

A Komplex Fogyasztói Bizalom Index, a Fogyasztói Várakozások Indexe és a Vásárlási Hajlandóság Index is nőtt az idén a második negyedévben, a GfK Hungária felmérése szerint a korábbinál kevesebben számítanak a munkanélküliség növekedésére, és az inflációs várakozások is kissé javultak.

MTI MTI


GfK: mélyponton a magyarok hitelfelvételi kedve
 

GfK: mélyponton a magyarok hitelfelvételi kedve

A pénzügyi válság alapjaiban változtatta meg a magyarok véleményét a hitelekről: kevesebben vásárolnának hitelből, mint korábban, de a megtakarítások vásárlással való felélését is kisebb arányban tervezik – derül ki a GfK Csoport felméréséből.

MTI MTI


Így szedik a gyógyszereiket a magyar betegek
 

Így szedik a gyógyszereiket a magyar betegek

A GfK a ConsumerScan kutatásának keretében a magyar háztartások gyógyszervásárlási szokásait vizsgálta. Ez alapján a nemzetközi szakirodalomban drug-holiday-nek nevezett "gyógyszerszabadság" Magyarországon is megfigyelhető.

MTI MTI




Németországban romlott a fogyasztói bizalom
 

Németországban romlott a fogyasztói bizalom

Németországban romlott a fogyasztói bizalom, de nem annyira, mint azt az elemzők várták. Az áprilisra előre tekintő, kedden megjelent hangulatmutató 5,9 pont, gyengébb az erre a hónapra február végén jelzett 6,0 pontnál.

MTI MTI




Romlott a német fogyasztói hangulat
 

Romlott a német fogyasztói hangulat

A német piackutató GfK fogyasztói hangulatot előrejelző mutatója a decemberre vonatkozó 5,5 pontról 5,4-re csökkent januárra - derül ki az intézet kedden nyilvánosságra hozott legfrissebb elemzésből.

MTI MTI

GfK: a magyarok 28 ezret költenek karácsonyi ajándékra
 

GfK: a magyarok 28 ezret költenek karácsonyi ajándékra

Míg Magyarországon a lakosság háromnegyede legfeljebb 100 eurót (mintegy 28 ezer forintot) tervez ajándékokra elkölteni az idei karácsonyi szezonban, addig a megkérdezett európai országok többségében magasabb összeget szánnak erre a célra – állapítja meg a GfK Csoport és a Wall Street Journal Europe 2010 őszi, reprezentatív felmérése.

MTI MTI


GfK: nem jött meg a magyarok vásárlási kedve
 

GfK: nem jött meg a magyarok vásárlási kedve

Továbbra is stabilan alacsony a lakosság vásárlási hajlandósága. Ezt mutatja az is, hogy a komplex Fogyasztói Bizalom Index (FBI) emelkedése lelassult: a második negyedévhez képest mindössze 2,8 ponttal 175,7 pontra emelkedett, míg az első negyedévhez képest a második három hónapban még hét ponttal nőtt − derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet és a Corvinus Egyetem közös felmérésének legfrissebb eredményeiből.

MTI MTI



GfK: kevesebben járnak hetente plázába
 

GfK: kevesebben járnak hetente plázába

Csökkent a hetente egyszer, vagy többször plázába járók aránya, nőtt viszont azoké, akik csak havonta látogatnak bevásárlóközpontokat – derül ki a GfK Hungária legfrissebb, júliusában készült kutatásából. A GfK a változást a gazdasági válság hatásával indokolja.

MTI MTI

GfK: tovább erősödött a fogyasztói bizalom
 

GfK: tovább erősödött a fogyasztói bizalom

A második negyedévben tovább erősödött a fogyasztó bizalom Magyarországon, mivel a háztartások kedvezőbben ítélik meg jelenlegi anyagi helyzetüket az egy évvel ezelőttihez képest, de többen bíznak az ország rövid távú gazdasági helyzetének javulásában is - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet és a Corvinus Egyetem közös felméréséből.

MTI MTI