#GfK

GfK: felpörgeti a csokifogyasztást a Valentin-nap
 

GfK: felpörgeti a csokifogyasztást a Valentin-nap

A GfK Hungária Háztartáspanel adatai szerint 2012-ben a táblás csokoládék esetében átlagosan kicsit több mint harmadával nőtt az értékesítés mennyisége Valentin-nap környékén, míg a pralinék esetében csaknem 70 százalékkal emelkedett egy hónap alatt.

MTI MTI


Jön a karácsonyi vásárlási láz: idén tudatosabbak lehetünk
 

Jön a karácsonyi vásárlási láz: idén tudatosabbak lehetünk

A GfK Hungária Kereskedelem és Technológia területének szakemberei az idei karácsonyi szezonban az ajándékvásárlások terén is tudatosabb hozzáállásra számítanak a vevőktől. A korábbi évek tendenciáinak megfelelően idén is a konyhai kisgépek, szépségápolási és szórakoztató elektronikai termékek iránt nőhet meg a kereslet, de például tavaly a sportruházati termékek értékesítésében is jelentős ugrás volt látható.

hvg.hu hvg.hu

Egyre vékonyabb a decemberi (túl)költekezés
 

Egyre vékonyabb a decemberi (túl)költekezés

Bár még nyoma sincs a téli hidegeknek, hamarosan indul a karácsonyi szezon, amely hagyományosan a kiskereskedelem számára a legerősebb időszak minden évben. Az év utolsó hónapjára esik a háztartások napi fogyasztási cikk vásárlásaiból származó összforgalom mintegy 10 százaléka a GfK Hungária háztartások napi fogyasztási cikk vásárlásait monitorozó Háztartáspanel adataiból.

hvg.hu hvg.hu


Mindenki nagyon pesszimista, miből lesz itt fogyasztás?
 

Mindenki nagyon pesszimista, miből lesz itt fogyasztás?

A harmadik negyedévben újra csökkent a GfK Hungária komplex fogyasztói bizalom indexének, s vele együtt a vásárlási hajlandóság és a fogyasztói várakozások indexének értéke is. A lakosság fele a munkanélküliek számának növekedésére, tízből kilencen az árak további emelkedésére számítanak az elkövetkező egy évben, heten soha nem vennének fel hitelt.

hvg.hu hvg.hu

A foci EB húzta a sörök és a chips-ek hirdetéseit
 

A foci EB húzta a sörök és a chips-ek hirdetéseit

A GfK Hungária akciós újságok piacát vizsgáló Leaflet Monitora szerint a nyár első hónapjában jelentősen megugrott az alkoholtartalmú sörök és a ropogtatnivalók hirdetéseinek száma. A hirdetett termékkategóriák között a feldolgozott hústermékek szerepelnek messze a legtöbb hirdetésben.

hvg.hu hvg.hu

Mélypont: egyre kevesebb embernek van megtakarítása
 

Mélypont: egyre kevesebb embernek van megtakarítása

Száz megkérdezettből már csak 16 rendelkezik megtakarítással - derül ki a Raiffeisen Bank és a GfK közös megtakarítási felméréséből. Ezzel a lakosság megtakarítási képességének indexe mélypontra süllyedt - olvasható az InfoRádió honlapján.

hvg.hu hvg.hu