#GfK

GfK: jól viszik a műszaki termékekeket a vevők
 

GfK: jól viszik a műszaki termékekeket a vevők

A tartós műszaki cikkek magyarországi értékesítése 9,5 százalékkal nőtt 2014 negyedik negyedévében az előző év azonos időszakához képest, az összforgalom 178,5 milliárd forintot tett ki - derül ki a GfK Hungária piackutatásából.

MTI MTI

Ellep minket az illegális cigaretta, virul a feketepiac
 

Ellep minket az illegális cigaretta, virul a feketepiac

A cigaretta magyarországi feketepiacának aránya már meghaladja a 12 százalékot, a legszembetűnőbb változás a külföldön legálisan gyártott, de kifejezetten csempészek által forgalmazott cigaretták hazai jelenlétének növekedése - derül ki a GfK Hungária feketepiacot vizsgáló felméréséből. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) az adatokkal kapcsolatban kiemelte, hogy nem változott lényegesen az illegális cigarettapiac aránya a tavalyi második félévben mérthez képest.

MTI MTI

Rosszabbul élünk, mint egy hónapja
 

Rosszabbul élünk, mint egy hónapja

A májusi romlás után az üzleti várakozások júniusban minimálisan javultak, a fogyasztói bizalmi index viszont tovább csökkent - derül ki a GKI Gazdaságkutató Zrt. felméréséből, amelyet az Európai Unió támogatásával végzett.

MTI MTI

GfK: Eltűnt a magyar középosztály, vagy tán soha nem is volt
 

GfK: Eltűnt a magyar középosztály, vagy tán soha nem is volt

Nagyszabású kutatást végzett a GfK és az MTA a magyar társadalom rétegződéséről. Kiderült: a lakosság negyede a legszegényebb rétegbe tartozik. Az elit csupán 2 százalékos, és mély a szakadék város és vidék között. A magyaroknak amúgy nincsen semmi osztályöntudata.

hvg.hu/MTI hvg.hu/MTI



Így vásárol a magyar
 

Így vásárol a magyar

Átlagosan 2500 forintot költ a magyar egy vásárlás alkalmával. A GfK legfrissebb felmérése szerint egyre többen fizetnek kártyával, és kicsit kevesebben mennek hipermarketekbe.

MTI MTI

Okostelefonoktól pörgött föl Magyarországon a telekom piac
 

Okostelefonoktól pörgött föl Magyarországon a telekom piac

A telekommunikációs cikkek eladásai január-szeptemberben összesen 90,8 milliárd forintot tettek ki, ami 15,1 százalékkal haladja meg a tavalyi év azonos időszakában mért forgalmat - közölte a GfK. A szektor hazai növekedését az okostelefonok iránti kereslet generálja. Az IT-termékek eladását a tabaletek pörgették fel.

MTI MTI


Visszük a vasalót, mint a cukrot
 

Visszük a vasalót, mint a cukrot

A háztartási kisgépek piaca 18,3 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben az előző év azonos időszakához képest, a nagyobb beruházást igénylő nagygépek iránti kereslet viszont csak mérsékelten, 4,4 százalékkal bővült a GfK Hungária piackutató vállalat adatai szerint.

MTI MTI


Felmérés: A húsnál csak a krumplit szereti jobban a magyar
 

Felmérés: A húsnál csak a krumplit szereti jobban a magyar

Bár a húsfélék kedveltségének arányszámai meglehetősen magasak, a fogyasztás hosszú évek óta fokozatosan csökkenő tendenciát mutat, s várhatóan ez az elkövetkező időkben is folytatódni fog – derül ki az elemzésből. A baromfihús a magyarok kedvence, de a krumplit még annál is jobban szeretik.

MTI MTI


GfK: meglepően odafigyelnek a magyarok a táplálkozásra
 

GfK: meglepően odafigyelnek a magyarok a táplálkozásra

Tízből egy ember étkezik a korszerű orvostudományi ismereteknek megfelelően, de a lakosság nagy többsége odafigyel az ételek testsúlyra gyakorolt hatására - derült ki a GfK Hungária Piackutató Intézet idén júliusban összegzett elemzéséből.

MTI MTI


Ismét vedeljük az energiaitalokat
 

Ismét vedeljük az energiaitalokat

Az idén az első öt hónapban mintegy 23 százalékkal több energiaital fogyott az élelmiszer-kiskereskedelemben mint az előző év azonos időszakában - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet csütörtökön.

MTI MTI

GfK: a fogyasztói bizalom nő, a vásárlási kedv nem
 

GfK: a fogyasztói bizalom nő, a vásárlási kedv nem

A GfK Hungária komplex fogyasztói bizalmi indexének értéke az idén júniusban már kilencedik hónapja emelkedik, a fogyasztói várakozások az ország gazdasági helyzetének rövid távú optimista megítélése miatt erőteljesen javulnak, a vásárlási hajlandóság azonban egyelőre még stagnál – közölte a GfK Hungária szerdán. A korábbinál több család tart a reáljövedelmek csökkenésétől.

MTI MTI


Nem trafikosnak való vidék: ahol a cigimutyiból már most dől a lé
 

Nem trafikosnak való vidék: ahol a cigimutyiból már most dől a lé

Van egy vidék az országban, ahol senkit nem érdekel, ki nyerte a trafikkoncessziót, hol lesz nemzeti dohánybolt. Az ukrán határ menti falvakban eddig sem vették a drága magyar cigit: itt majd' mindenki a csempészetből él, vagy ha nem, hát csempészektől vásárol. Járőrözni indultunk a pénzügyőrökkel, de kiszúrtak minket.

M. László Ferenc M. László Ferenc