#GfK

GfK: a magyarok többségének nincs megtakarítása
 

GfK: a magyarok többségének nincs megtakarítása

A válság nem befolyásolta érdemben a megtakarítási szerkezetet, a lakosság továbbra is a bankbetétet preferálja világszerte; a megtakarítási várakozások terén mérséklődött a pesszimizmus − derül ki a GfK Custom Research Worldwide és a Wall Street Journal legfrissebb Befektetési Barométer tanulmányából.

MTI MTI







Tunyul a magyar: jelentősen visszaesett a sportolásra fordított idő
 

Tunyul a magyar: jelentősen visszaesett a sportolásra fordított idő

A 15 éves és idősebb lakosság körében 1999 és 2009 között 56-ról 69 százalékra emelkedett azok aránya, akik semmilyen említésre méltó sporttevékenységben nem vesznek részt. Ezzel párhuzamosan 25-ről 16 százalékra csökkent a többé-kevésbé rendszeresen, legalább havonta többször sportolók részaránya – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet nemzetközi kutatási eredményeiből.

MTI / hvg.hu MTI / hvg.hu

GfK: egyre kevesebb magyar cég vesz fel banki hitelt
 

GfK: egyre kevesebb magyar cég vesz fel banki hitelt

Továbbra is a bankhitel számít a legfőbb vállalati finanszírozási formának, ám 2009-ben a megelőző évhez képest 70 százalékról 64 százalékra csökkent a belföldi pénzintézettől felvett banki hitelek aránya a finanszírozásban – derül ki a GfK Hungária piackutató legfrissebb felméréséből.

MTI MTI

GfK: a vásárlók egyre tudatosabban keresik az akciókat
 

GfK: a vásárlók egyre tudatosabban keresik az akciókat

A magyar háztartások a válság hatására egyre inkább figyelnek az akciókra és a promóciókra vásárlásaik során, a legtudatosabban az alapvető élelmiszereket keresik az üzletek polcain – olvasható a GfK Hungária „Shopping Monitor” című legfrissebb tanulmányában.

hvg.hu hvg.hu




GfK: a lakosság többsége egyetért az MNB devizahitelezési javaslatával
 

GfK: a lakosság többsége egyetért az MNB devizahitelezési javaslatával

A lakosság 89 százaléka egyetért a Magyar Nemzeti Bank (MNB) javaslatával, amely szerint nagyobb körültekintéssel és felelősséggel szükséges hitelt nyújtani – áll a GfK Hungária felmérésben, amelyet a jegybank megbízásából készítettek. A felmérés szerint a lakosság mintegy kétharmada értesült már az MNB kezdeményezéséről.

hvg.hu hvg.hu




GfK: nőtt az olcsóbb gyártói márkás termékek iránti kereslet
 

GfK: nőtt az olcsóbb gyártói márkás termékek iránti kereslet

Csaknem 3 százalékkal nőtt a kevésbé reklámozott, általában olcsóbb gyártói márkák iránti kereslet 2009 első négy hónapjában, miközben a sajátmárkás termékek értékbeli forgalma 1,7 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest - derül ki a GfK Hungária legfrissebb felméréséből.

MTI MTI

GfK: egyre bizakodóbbak a németek
 

GfK: egyre bizakodóbbak a németek

Németországban júliusban tovább javult a fogyasztói hangulat, az alacsony infláció miatt az emberek már nagyobb vásárlásokat is kezdenek megengedni maguknak – áll a GfK piackutató intézet hétfőn ismertetett elemzésében.

MTI MTI

GfK: a magyar lakosság 72 százalékának nincs befektetése
 

GfK: a magyar lakosság 72 százalékának nincs befektetése

Míg Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban nőtt a befektetők között a magánszemélyek aránya az elmúlt háromnegyed évben, addig Közép-Kelet-Európában még mindig jelentős az arányuk azoknak, akik semmilyen befektetésük sincs, Magyarországon arányuk 72 százalék - mondta Kozák Ákos, a GfK Hungária Piackutató Intézet igazgatója.

MTI MTI