Közel 300 új IC-kocsira ruházna be a MÁV
Emellett pedig régi kocsik felújítására és használt járművek bérlésére is készül a vasúttársaság, hogy kiszolgálja az egyre nagyobb utasközönséget.
Emellett pedig régi kocsik felújítására és használt járművek bérlésére is készül a vasúttársaság, hogy kiszolgálja az egyre nagyobb utasközönséget.
Többen elestek, ketten megsérültek az utasok közül, amikor ütközőnek futott a Tokaj IC hétfő délután a Keleti pályaudvaron.
A Keleti pályaudvarnál kisiklott IC műszaki mentése miatt alapból nagy változások vannak a vonalon, ezt súlyosbítja tovább a tragédia.
Leszakadt a vezeték Nagykőrösön, járatkimaradás, pótlóbuszok, késések a szegedi vonalon.
Az integrált áramkörök ma nagyjából ugyanolyan séma alapján készülnek. Ezért is érdekes amerikai kutatók állítása, hogy olyan technológiát fejlesztettek, amelynek köszönhetően „gondolkodóvá” válhatnának a különféle anyagok.
Homolya Róbert elnök-vezérigazgató szerint modernebb, kényelmesebb és gyorsabb lesz az utazás a Balaton mindkét partján. Bisztrókocsik is lesznek, az éjszakai Bagolyvonatok pedig az északi parton is közlekednek majd.
A Budapestről Szegedre tartó Feszty InterCity gázolt el egy embert, Cegléd és Nyársapát között pótlóbuszok viszik az utasokat.
Alsó Manhattan külsőn és az Üveghegyen túl is megáll a Szentgotthárd – Budapest IC, ha hinni lehet az utastájékoztató monitornak. A GYSEV szerint a műszaki hibát már javították.
Ha minden igaz, a magyar vasút utasainak meg kell majd ismerkedniük egy új fogalommal az IC-k, vagyis az InterCity-k mellett. 2019-től jönne az IC Plusz, ami egyes vélemények szerint magával hozhatja az eddigi IC-rendszer szétzilálását.
A Záhonyba tartó InterCity be akarta tolni Ceglédre a Budai út nevű megállóhelyen lerobbant személyvonatot. Pár száz méterig minden rendben ment, aztán egy kissé lejtős szakaszon bekövetkezett a baj.
A MÁV önhatalmúlag szegregálja, külön kocsikban utaztatja a menedékkérőket, akik sokszor nem élhetnek a jogszabály alapján számukra biztosított ingyenes utazás lehetőségével. Az is előfordult, hogy rájuk zárták a vagonok ajtaját, miközben az állomásokon akkor sem bocsátanak a helyzetet kezelni próbáló civilek rendelkezésre külön helyiséget, ha azok üresen állnak. A vállalat öndefiníciója szerint csak „megfelelő empátiával viszonyul” a kérdéshez.
Magyar fejlesztésű, a szolnoki telephelyen gyártott két IC+ vasúti kocsit állított tesztüzembe a MÁV. A kocsik a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza-vasútvonalon, aztán a soproni és szombathelyi, később a pécsi, kaposvári és dombóvári, majd a Miskolc, Nyíregyháza IC vonalon is járnak majd.
Nem szabad felkészületlenül vonatra ülni a kánikulában: bőséges mennyiségű víz nélkül senki se induljon el, még akkor sem, ha a jegy légkondicionált kocsiba szól. Érdemes tájékozódni indulás előtt arról is, elrendeltek-e sebességkorlátozást a pályán a hőség miatt.