Új világrekord: több, mint 150 tonnát vontatott el egy elektromos autó – videó
A villanymotoros Iveco közel negyvennégyszer nagyobb tömeget vontatott el, mint amire méretezve van.
A villanymotoros Iveco közel negyvennégyszer nagyobb tömeget vontatott el, mint amire méretezve van.
Mutatjuk a Kincsem Parkban megrendezett tavaszi gasztronómiai fesztivál érdekesebb járgányait.
A rendőrség szerint olyan motort kerülhetett az olasz járművekbe, amely a kibocsátási értékeket meghamisító szoftvert alkalmaz.
A tisztán elektromos hajtásláncú kamion erejével nem lesz gond, de a hatótávja még nem túl nagy.
A fejlesztők nem csináltak egyebet, mint maximálisan kihasználták a rendelkezésre álló hatalmas felületet.
Az Iveco korán kezdte a villanyautózást: már 1986-ban kifejlesztette, és gyártani kezdte az első teljesen elektromos meghajtású Dailyt. Évekig csak szemezgettem a spenótzöld elektromos kisteherrel, az új Daily torinói bemutatóján nem voltam rest, kihasználtam az alkalmat és néhány keménykötésű belga ivecós segítségével kipróbáltam az elektromos teherautót.
Az Iveco Daily történetét 1978-tól írják Torinóban, a Fiat művek fellegvárában. A népszerű teherautóból több mint 2,5 millió talált gazdára azóta, a nyolcadik generációt immár Olaszország mellett Spanyolországban, a korábbiakat Brazíliában és természetesen Kínában gyártják. A Daily nemzetközi menetpróbáján a legerősebb dízel mellett a legtakarékosabb elektromos változatot is kipróbáltuk.
A Napi Gazdaság úgy tudja, hogy a nagy járműipari befektetők közül az Iveco lehet a következő, amely magyarországi gyártásba kezd, a Daimler pedig duplájára bővítené a jelenleg is épülő üzemét. Az Iveco lapzárta után cáfolt.
Berlinben a Michelin Challenge Bibendum rendezvényen vezettük a dízel-elektromos meghajtású Iveco Daily-t.
Növekedésnek indult az első negyedévben a teherautó piac, a legnagyobb javulás a nemzetközi fuvarozást lebonyolító nyerges vonatatók eladásban következett be az Iveco Magyarország értékelése szerint.