Egymással versengve adakoznak a francia top cégek a Notre-Dame újjáépítésére
A 200 millió eurós adomány eddig a legtöbb.
A 200 millió eurós adomány eddig a legtöbb.
A feltörekvő piacokon, de főleg Kínában a luxustermékek iránti fokozódó kereslet megdobta például a Louis Vuitton, a Dior, a Givenchy és a Fendi márkákat birtokló LVMH konszern, a Guccit tulajdonló PPR csoport és a L’Oréal eladásait és a nyereségét is az év első hat hónapjában.
A 21. századi művészetek múzeuma, a MAXXI megnyitása után két évvel újabb nagy megbízást kapott Rómában Zaha Hadid iraki származású brit építész: az LVMH francia luxuskonszern új központját tervezi meg.
„Mivel Kína lett a luxuspiac növekedésének legfőbb hajtóereje, itt az idő, hogy saját elitmárkákat hozzunk létre” - idézi a mérföldkőnek is tekinthető mondatot az állami kínai hírügynökség Zhou Tingtől, a pekingi University of International Business and Economics luxuspiac-kutató központjának igazgatójától. Mindez a klasszikus, jól ismert európai és amerikai presztízscégek számára akár fenyegetésként is értelmezhető: ha ugyanis az ázsiai országnak sikerül kilépnie az „olcsó áru, változó minőséggel” imidzséből a széles tömegek előtt, az soha nem látott kihívást jelent.