Több száz új jegyautomatát ígér jövő nyárra a MÁV-Start
Összesen 375 berendezést rendelhetnek, valamint opcionálisan még 110-et, 4,7 milliárd forintért.
Összesen 375 berendezést rendelhetnek, valamint opcionálisan még 110-et, 4,7 milliárd forintért.
Nemcsak az online és automatás vásárlások száma nőtt jelentősen, hanem az e-vonatjegyek száma is, vagyis egyre kevesebben bajlódnak a jegyek kinyomtatásával.
Egyelőre nem tudni, pontosan hogyan és mitől sérülhetett meg a motorvonat padlója. A szerelvényen készített fotón jól látszik, hogy felrepedt és kilyukadt a padlólemez. A MÁV közleményébe úgy fogalmaznak, hogy „a műszaki meghibásodást feltételezhetően rongálás okozta”.
Nem igazán sikerült tartani a menetrendet tavaly sem, a vonatok nem egészen 12 százaléka késett a MÁV adatai szerint, és az arány nagyjából megfelelő a korábbi években regisztrált késések arányának.
Tervezett karbantartást végeznek a hétvégén, módosul a járatok menetrendje és útvonala is.
Jelentősen nőttek a menetidők Kelet-Magyarország vasútvonalain
Helybeliek online petíciót indítottak, hogy rávegyék a vasúttársaságot, tegyen valamit a tötymörgés ellen.
A Budapest–Békéscsaba–Lőkösháza vonalon 30-50 percet is késhetnek a vonatok.
Akár 20-30 perces, de esetenként egyórás késésekre is számítani kell több vasútvonalon.
Műszaki hiba miatt nem jártak a vonatok a Nyugati pályaudvar és Rákospalota-Újpest között két órán át.
Elég volt egy újabb felsővezeték-szakadás, és olvasóink a hajukat tépve írtak, telefonáltak szerkesztőségünkbe, hogy elmondják, mit művel velük, állomásokon vagy vonatokon ácsorgókkal a MÁV. A vasúttársaság azonban állítja, náluk minden rendben volt, ők tájékoztattak mindenkit. Valaki nyilvánvalóan nem mond igazat, vagy egy párhuzamos világban él. Az eseten túl vagyunk, de bármikor ismét előállhat, így megnéztük, hol a hiba. Kiderült: sok hiba van.
Garancsi egyik cége szállíthatja a vasúti pénztárak bevételeit.
Homlokegyenest másképp emlékezik a Budapest–Vác-vonalon egy felsővezeték-szakadás okozta hétfő-keddi káoszra a MÁV és az utazóközönség. Az utasok szerint nem volt megfelelő az tájékoztatás, ha volt egyáltalán, a vasúttársaság viszont állítja, a Nyugati pályaudvaron minden elvárhatót megtett azért, hogy informálja az utasokat.
Szinte semmi eredménye nem lesz a január elején meghirdetett észak-balatoni vasútvonal-felújításnak, mert a beruházás után is 80 km/órával cammognak majd a vonatok, az állomások többségéhez pedig nem nyúlnak hozzá. Kicsit több pénzből komoly eredményeket lehetne elérni.
Csak egy vágányon járnak most a vonatok Pestszentlőrinc és Vecsés között.
Karácsonykor és év végén változik a vonatok közlekedési rendje a várható utazási igényekhez igazodva. A menetjegyek megváltásáról érdemes időben, akár több nappal előbb gondoskodni – figyelmeztet a MÁV-START.
Október óta készen áll az 5,5 év alatt felújított vasútvonal villamosítása, márciusig azonban maradnak a dízelvonatok. Napi egy villanyvonatpárt mégis betettek a menetrendbe márciusig, ám az első napon annak sem sikerült elindulnia.
Egy férfi a metró helyett vonattal akart hazamenni a Nyugatiból Kőbánya-Kispestre, de az eredetileg 15 percesre tervezett út végül háromórásra nyúlt.