#MÁV-START






Akár így is kinézhetne a szegedi tramtrain
 

Akár így is kinézhetne a szegedi tramtrain

A Szeged.hu közzétett egy látványtervet, amelyen állításuk szerint a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő tramtrain járműve szerepel, melyet a portál szerint Berlinben, az Innotrans kiállításon mutattak be. A gyártó Stadler azonban jelezte lapunknak, hogy a Szeged.hu információja téves.

hvg.hu hvg.hu

„Tárolóvágányokon rohadnak a legjobb vasúti kocsik” – felelőtlenséggel vádolják a MÁV-START kocsigazdálkodását
 

„Tárolóvágányokon rohadnak a legjobb vasúti kocsik” – felelőtlenséggel vádolják a MÁV-START kocsigazdálkodását

Bár járműhiányra hivatkozva lehetetlenülnek el járatsűrítések és járnak rossz minőségű kocsikkal a vonatok, a legjobb kocsikat tárolóvágányokon parkoltatják. Sőt, olyan hírek is megjelentek, miszerint a sínre ürítő, “pottyantós” vécékkel felszerelt kocsik 2035-ig még biztosan szolgálnak – írta a Közlekedő Tömeg Egyesület blog.

hvg.hu hvg.hu






Gyorsabbak lesznek a balatoni vonatok
 

Gyorsabbak lesznek a balatoni vonatok

A korábbi óránkénti 60-80 kilométer helyett többnyire óránkénti 100, a be nem épített területeken 120 kilométeres sebességgel közlekedhetnek a vonatok a dél-balatoni vasútvonalon.

MTI MTI


Itt a hivatalos nyári menetrend - lényegesen jobb lesz a Balatonra vonatozni
 

Itt a hivatalos nyári menetrend - lényegesen jobb lesz a Balatonra vonatozni

Sok - hangsúlyozottan pozitív - változásra számíthatnak a Balatonra vonatozók: megduplázza a Déli-partra tartó expressz vonatok számát a MÁV-Start, eltörli a parti települések között a pótjegyeket, és könnyebb lesz az átszállás Tapolca felé. Megmaradnak a jól ismert vonatnevek, és az északi-partra tartóknak is kevesebbszer kell majd átszállniuk.

Zelki Benjámin Zelki Benjámin