800 ezer autót érinthet a drágább üzemanyag
Mintegy 800 ezer személygépkocsit érinthet a céges fenntartású autók kiszorítása az ársapka alól – értesült kormányközeli forrásokra hivatkozva a Portfolio.hu.
Mintegy 800 ezer személygépkocsit érinthet a céges fenntartású autók kiszorítása az ársapka alól – értesült kormányközeli forrásokra hivatkozva a Portfolio.hu.
Ezt azért mondhatja, mert vállalata nemcsak a Gazprommal áll szerződésben, de LNG-t is vásárol Katartól, illetve részesedése van a norvégiai gázmezőkben.
Októbertől a kitermelése alatt álló norvégiai tengermélyi mezőkről szállíthat földgázt az OMV Ausztriába, amely gőzerővel dolgozik orosz függése csökkentésén és tárolói feltöltésén.
Az osztrák olajipari cég Pest megyei töltőállomásán egyszer csak felbukkant két ősrégi és méregdrága Rolls-Royce.
Legalábbis a Népszava által idézett szakmai forrás szerint.
Pénteken sorra jelentette be a Mol, az OMV és a Lukoil, hogy szűkebbre veszik kútjaikon az egyszerre betankolható üzemanyag mennyiségét. A lépés elővigyázatos, nincs benzinhiány, és pánikra sincs ok, mondja a magyar olajvállalat, és a lapunknak nyilatkozó szakértők is így látják. Júliusban és augusztusban azonban már durvulhat a helyzet - pont ezt akarják megelőzni az intézkedéssel. A független benzinkutasok máshogy látják: érdekvédelmi szervezetük vezetője egy szóban foglalta össze, mit kell most tudni a fehér kutak naftaellátásáról: "nincs."
Az olajfinomító pont akkor nem fog teljes gőzzel üzemelni, amikor a legtöbb üzemanyagra lenne szükség.
A Molnál már életbe lépett a változás, az OMV most követte őket.
Nem derült ki, hogy mi okozta az ellátási hiányt.
Pont a legrosszabbkor történt a baleset a schwechati finomítóban: küszöbön az extrán üzemanyagigényes nyári időszak, amikor mindenki autóba vagy repülőre pattan, és nyaralni indul – kivéve a gazdák, akik a traktorokat kezdik el a korábbinál is többet hajtani a földeken. Az osztrák állami segítség már el is fogyhatott, a felszabadított magyar stratégiai benzin- és gázolajkészlet pedig egy szakértő számítása szerint éppen arra lehet elég, hogy az OMV hazai kútjai kihúzzák addig, amíg igazán meredeken elkezd felfelé ívelni a naftakereslet.
Az OMV schwechati finomítójában baleset történt korábban.
Az OMV schwechati finomítójának leállása miatt nem érkezik egyelőre olajimport.
Továbbra is biztosított az üzemanyagellátás Magyarországon - közölte a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) az MTI-vel szombaton.
Nem tudják idejében újraindítani az osztrák OMV schwechati finomítóját az üzem leállásával járó rendszeres karbantartása után – értesült iparági forrásokból a VG, amely szerint ez ellátási problémákat vetít előre.
Ausztria – kis túlzással – már évekkel ezelőtt elszakadhatott volna az orosz energiától, de Gerhard Roiss szerint az ottani Putyin-barát üzleti körök ezt meghiúsították.
Korábban a Mol jelezte, hogy korlátozásokat vezetnek be.
Ez még nem az a Hyundai, amely 680 lóerővel hangtalanul, tisztán elektromosan suhan. Nem, ez egy hamisítatlan benzinpusztító ordibátor, ami bár sokkal gyengébb a villanymotoros társánál, cserébe jelentősen könnyebb is.
Idő előtt távozik posztjáról az osztrák OMV német vezérigazgatója, így már nem az ő feladata lesz az olaj és gáz helyett a vegyipar irányába fordítani Ausztria legnagyobb cégét.
Több mint 300 millió euróért veszik meg a hálózatot.
A nagy olajtársaságok haladnak a korral, és már messze nem csak benzint és gázolajat, hanem adott esetben akár villamos energiát is kínálnak a vásárlóknak. Jövünk a magyarországi piaci körképpel.