Furcsa módon visszaestek a Bentley-eladások
A legtöbb luxus- és sportkocsigyártótól eltérően a Bentley tavaly kevesebb autót adott el, mint az előző évben.
A legtöbb luxus- és sportkocsigyártótól eltérően a Bentley tavaly kevesebb autót adott el, mint az előző évben.
2023-ban Európában a Tesla Model Y, a Dacia Sandero és a VW T-Roc fogyott a legjobban.
Eltérő mértékben, de mindhárom német autómárka növekedéssel zárta 2023-at – akadt, ahol közel duplájára növekedett a villanyautó-forgalom.
A Swift, úgy tűnik, még mindig a mi autónk.
A kékvérű brit márka újabb rekord évet tudhat maga mögött.
A legkelendőbb új autó a Lada Granta volt, második helyre pedig már a kínai Haval Jolion futott be.
Az új személyautók zsugorodó magyar piacát uraló Toyota közel ötödével több kocsit adott el tavaly, mint a visszaszorulóban lévő második helyezett Suzuki – a bronzérmes Skoda hatalmasat ugrott előre.
A zsugorodó piacon ugyan nőttek a villanyautó eladások, de még mindig relatíve alacsony szinten mozognak.
Az átlag magyar autó jócskán elmúlt tízéves, és ritkán ér többet hárommilliónál.
Aki kedvezményekre és akciókra várt az autóvásárlás kapcsán, most már bőséggel válogathat, ráadásul a monetáris folyamatok hatására csökkenő finanszírozási költségek még több lehetőséget nyújtanak cégeknek és magánszemélyeknek egyaránt – mondta Kiss Norbert, a Merkantil Bank Gépjármű Finanszírozási Igazgatóság ügyvezető igazgatója. Többek között arról is beszélgettünk vele, hogy az elektromos és a hagyományos autók ára közötti folyamatos csökkenés, valamint a kínai gyártók érkezése miatt milyen átrendeződés várható és milyen pozitív eredményeket hozhat a korábbi években a koronavírus majd a háború, az infláció és a gazdasági bizonytalanság sújtotta piacon.
Igencsak magához tért az újautó-piac, leszámítva például Magyarországot.
Ráadásul egy elektromos modell vezeti a piacot.
A svéd gyártó, amely sokáig a kombik királya volt, másfele látja a jövőt.
129 ezer legyártott és közel ennyi eladott autóval 2 milliárd euró fölé nőtt a Magyar Suzuki árbevétele, a nyereség azonban felére csökkent. A vállalat idén felgyorsítja a gyártást, cél a 3 milliárd eurós árbevétel megközelítése. Az esztergomi gyárban már indiai és Fülöp-szigeteki munkavállalók is dolgoznak.
Éves szinten 70 százalékkal növekedtek a konnektoros autók eladási mutatói.
Szijjártó Péter egy interjúban azt állította, szívesen látná a magyar piacon az első török személyautót.
Az elektromos autók térnyerése ráadásul úgy tűnik, még tovább növeli majd a klasszikus járművek értékét, amelyek egyre inkább dollármilliókat érő kincsekké válnak.
2023 első három hónapjában 35,7 százalékkal több új autót vásároltak a horvátoknál, mint egy évvel korábban.
A személyautók teljes piacán tíz százalékos csökkenést várnak idén.