Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Hát nem kormányon, az biztos. 2006-ban mondta, országértékelő túrája szentesi állomásán. A nyilatkozatot a Napi.hu ásta elő.
"Magyarországon a személygépkocsi fönntartása szinte luxusszámba megy (...) ugyanakkor Magyarországon a gépkocsi – bizonyos színvonal alatt – nem luxus, hanem munkahely, megélhetés, ezért ennek a költségeit jelentősen csökkenteni kell" – mondta Orbán Viktor Fidesz-elnök 2006-ban, országértékelő beszélgetései szentesi állomásán.
A miniszterelnöktől származó idézetet a Napi.hu ásta elő, megjegyezve, hogy Orbán 1500 hallgató előadott beszédében arra nem tért ki, hogy miként lehetne az autózás költségeit csökkenteni.
2010, a második Orbán-kormány megalakulása óta azonban nem sok intézkedés látszott elősegíteni a 2006-ban megfogalmazott célt. 2011 végén nőtt a gázolaj jövedéki adója, 2012-től megszűnt a négynapos autópálya-matrica, helyette 10 naposat kell venni, 2013-tól jelentősen nőtt az autógáz adótartalma. 2015. januártól pedig az igen forgalmas, főváros környéki autópálya-szakaszon vezetik be az úthasználati díjat.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.