Videó: ekkora szaltót még raliversenyen is ritkán látni
Egy hétvégi lengyelországi hegyi felfutón bukott óriásit az egyik versenyző, de szerencsére karcolásokkal megúszta a balesetet.
Egy hétvégi lengyelországi hegyi felfutón bukott óriásit az egyik versenyző, de szerencsére karcolásokkal megúszta a balesetet.
Nem csak a versenybalesettől rettegnek a ralis navigátorok: a terepralis másodpilótáknál például rémálom az is, hogy a pilótájuk valamilyen okból kifolyólag a pályán hagyja őket. Ez főként a sivatagi futamokon tud kemény megpróbáltatás lenni, de nem feltétlenül fontos olyan messzire menni.
Szeptemberben rajtol az elektromos hajtású formulaautók versenysorozata, a Formula E, amelynek egyik sajátossága az lesz, hogy a pilótáknak a futamok közben autót is kell majd cserélniük. Immáron azt is megtekinthetjük, hogyan néz majd ki a szokatlan művelet…
A világbajnoki pontversenyben élen álló és hazai közönség előtt szereplő Nico Rosberg, a Mercedes pilótája nyerte a Forma-1-es Német Nagydíj szombati időmérő edzését, így a vasárnapi futamon ő indulhat majd az élről.
Idén szeptemberben indul a Formula E bajnokság, ami teljességgel nélkülözi majd a klasszikus motorhangokat, de cserébe a nagyvárosok utcáin lehet majd károsanyag-kibocsátás mentes autóversenyeket közelről nézni.
Lehet, hogy a német labdarúgó-válogatott vb-győzelme extázisba kergette a németeket, ám a germánok nem feledkeznek meg az ország másik nagy fiáról, a tavaly decemberi síbalesete óta lábadozó hétszeres Forma-1-es világbajnok Michael Schumacherről sem. Fokozottan igaz ez most, a hétvégén esedékes Német Nagydíj előtt.
Nem, ez nem felgyorsított felvétel, Jos Goodyear tényleg így közlekedik a fák között.
Megkezdte új Dakar-ralis versenygépének tesztelését a Peugeot: a 2008 DKR-ről már az első fotók alapján is tudni lehetett, hogy igazi brutális fenevad, az első videó pedig alátámasztja, hogy a ’sivatagi oroszlán’ előtt nem nagyon lesz akadály…
Megkezdte a Dakar-ralira jövőre visszatérő Peugeot az új versenygép, a brutális küllemű 2008 DKR tesztelését, egyúttal azt is elárulták, hogy milyen szív hajtja a valaha látott legveszedelmesebb oroszlánt.
Szenzációs videót tett közzé a Citroen gyári ralicsapata: a különítmény egy spanyolországi tesztelésen egy szemmagasságban elhelyezett sisakkamerát szerelt a világbajnokságon szereplő Mads Östberg fejfedőjére, így soha nem látott módon élhetjük át azt, hogy milyen érzés egy profi ralipilóta bőrébe bújni.
Váratlan fejleménnyel rukkolt elő egy német szakportál: ha minden igaz, a Túraautó Világbajnokság (WTCC) mezőnye jövőre a félelmetes hírű Zöld Pokolba, azaz a Nürburgring-Nordschleifére is ellátogat. Állítólag a széria még arra is hajlandó a különleges helyszín kedvéért, hogy erre az egy alkalomra megváltoztassák a versenyformátumot.
Jövőre gyári csapattal tér vissza a Dakar-ralira a Peugeot, amely csillagok háborújává vadíthatja a legkegyetlenebb sivatagi autóversenyt. Már biztos, hogy lesz harmadik 20098 DKR típusjelű buggy, az is, hogy Mr. Dakar, azaz Stephane Peterhansel is csatlakozik a különítményhez, ráadásul a vezetőség már most leszögezte: a különítmény sztárjai szabadon, csapatutasítás nélkül harcolhatnak majd egymással.
Elképesztő incidens történt múlt hétvégén a nagy-britanniai Brands Hatch versenypályáján, ahol egy civil autó, egy Volkswagen Polo hajtott be a versenyző VW-k közé. A sofőrt azóta már le is tartóztatták.
Mattias Ekström, a Német Túraautó Bajnokság kétszeres bajnoka idén a ralikrossz vébén is megcsillogtatja a tudását, ahol az egyedileg épített Audi S1 versenyautóval olyan nevek ellen fog versenyezni, mint Ken Block vagy Petter Solberg.
Nincs olyan porcikája az idei Le Mans-i 24 órás viadal legbizarrabb versenygépének, a Nissan ZEOD RC-nek, amely ne lenne különleges. A szivarverdára például visszapillantó tükröt sem szereltek, a versenyzők egy hátsó kamera és egy kijelző segítségével szemlélik a mögöttes forgalmat.
Marco Wittmann, a BMW német pilótája nyerte a német túraautó-bajnokság magyarországi futamának szombati időmérő edzését, így vasárnap ő rajtolhat az élről a Hungaroringen.
Mi az eredmény, ha egymásnak eresztünk egy F1-világbajnokot és a gymkhana ördögöt Ken Blockot? Egészen érdekes összehasonlítást jelent mindig a szakágak közötti megmérettetés. Gyakran kiderül, hogy a Forma–1-es autók mellett más versenyágakban is milyen elékpesztő teljesítménnyel mennek.
Csütörtökön, a nagy-britanniai Donington Parkban az idén startoló, elektromos Forma-1-ként is emlegetett Formula-E bajnokság csapatai átvehették a versenygépek első szállítmányát. Mint kiderült, a szériához újabb ismert nevek is csatlakoznak.
Eddig csak fotókat láthattunk az új Dakar-ralis Peugeot-szörnyetegről, a 2008 DKR-ről, ám a sivatagi rangadóra jövőre visszatérő márka napokon belül megejti majd a kocsi első menetpróbáját. Ezt a különítmény vezérpilótája, a legendás Carlos Sainz árulta el a hvg.hu-nak múlt hétvégén, a Forma-1-es Spanyol Nagydíjon.
A német F1-es versenyző Hockenheimben vezette az 1954-es Ezüst Nyilat.