Kuba: felvonulás helyett a benzinkút előtt álltak sorba május elsején
A munka ünnepe elmaradt a kommunista országban, ahol hónapok óta általános a benzinhiány. A gazdasági válság miatt egyre nagyobb az elégedetlenség.
A munka ünnepe elmaradt a kommunista országban, ahol hónapok óta általános a benzinhiány. A gazdasági válság miatt egyre nagyobb az elégedetlenség.
Attól még, hogy megszüntették a két kiválasztott üzemanyag hatósági árát, varázsütésre nem áll helyre az ország benzin- és gázolajellátása. A Mol szerint is hetekig tarthat, míg termelési oldalról enyhíteni tudnak a helyzeten, a teljes stabilizálódás pedig hónapokat vehet igénybe. A kormány addig is hárítja a felelősséget, és a káosz okozójaként a saját, felelőtlen intézkedései helyett megint Brüsszelre mutogat.
A téma alighanem a mostanra tarthatatlanná vált benzinhelyzet.
Hosszú sorok kígyóznak az üzemanyaghiány miatt, és ez balesetveszélyes helyzeteket okozhat.
Közgazdasági alaptörvényeket rúgott fel a benzinárstop, amelyről már a bevezetésekor tudni lehetett, hogy hosszú távon egyszerűen fenntarthatatlan. Most élőben figyelhetjük, hogy tényleg az. Az autósok pedig pontosan úgy vásárolják a benzint, mintha akciós lenne.
A jövő héten sem szállít üzemanyagot egyes független kutaknak a Mol, az érintettek már megkapták az erről szóló üzenetet.
Szentkirályi Alexandra posztolt arról, hogy kedden összedugják fejüket az energia-veszélyhelyzet illetékesei. Az üzemanyag-ellátási zavarokról konkrétan nem írt, de a belföldi ellátás biztonságáról igen. Ez pedig kulcskérdés a benzinkutakon, ahol a kiskutasoknál már folyamatos a hiány, és a nagy láncok is korlátozásokat vezettek be.
A Mol szerint négy oka van annak, hogy zavarok vannak az üzemanyagfronton. A címben említetteken kívül a százhalombattai karbantartásra és a stratégiai tárolók töltésére hivatkozik. Ezek közül a kormány kezében igazából csak az árstopok megszüntetésének lehetősége van, de erre politikai okokból nem hajlandó.
Újabb településekkel bővült a független kutasok listája, ahol üzemanyaghiány van a kiskutakon.
Benzinhiány, chiphiány, építőanyag-hiány. Ijesztő folyamatok indultak el, de egyet se féljünk, mert a mindennapi életünket megkeserítő jelenségeknek is van jó oldala. Bár ez többnyire nem teljesen evidens. Milyen szerencse, hogy Litkai Gergely megvilágítja nekünk a pozitívumokat. S közben megtudhatjuk azt is, hogy mi az a folyami IFA és mit keres Hadházi Laci a tuja tetején?
A köztisztviselőket arra kérik a hatóságok, hogy maradjanak otthon. Országos áramkorlátozásokat is bejelentettek, amelyek napi négy óra hosszat is eltarthatnak.
A háború könyörtelenül rámutat a világ gyengeségére, s a szembesítést az Orbán-kormány sem ússza meg: a mesterséges piaci beavatkozásokra épülő gazdasági modellje elvérezni látszik az energiapiacon dúló viharban.
Szocializmus Venezuelában, hurrikán az USA-ban: mind ok a benzinkutas sorállásokra, de az igazi fordulópont az 1973-as olajválság volt, egy arab-izraeli háború nyomán. Azóta azt is tudhatja a világ, hogy nem használhatja nyakló nélkül a Föld energiakészleteit.
Első körben 65 sofőrt állítottak rá a feladatra, Londonra és Délkelet-Angliára összpontosítanak.
Egész napos program lett a tankolás.
A brit kormány közben katonai teherautó-sofőröket képez ki, hogy gyorsítsák az üzemanyag-szállítást.
Nincs elég sofőr, aki kifuvarozza a kutakhoz az üzemanyagot Nagy-Britanniában. A 90 ezresre becsült sofőrhiány miatt az élelmiszerellátás után a benzinellátás is akadozik, az Esso és a BP is több kútját volt kénytelen bezárni, és vészforgatókönyveket léptetnek életbe.
Megkezdték a dél-franciaországi fos-sur-mer-i olajfinomító blokádjának felszámolását a hatóságok, de a munkaügyi szabályok változtatása elleni tiltakozás folytatódni látszik.
New Yorkban a rendszám alapján tankolhatnak péntektől az autósok a Sandy ciklon által okozott üzemanyaghiány miatt.
Magyar turisták ragadtak Görögországban az üzemanyag-szállító teherautósofőrök negyedik napja tartó sztrájkja, illetve az emiatt fellépő üzemanyaghiány miatt.