Újabb élelmiszerlánc szállt be a vaj árháborújába
Slágertermék lett.
Hol van már a tavalyi forgalom, vagy akár a karácsonyi roham az élelmiszerüzletekben? Januári bolti körképünk csak egy dologban hasonlít az elmúlt éviekre: az árak növekedése továbbra sem állt meg.
Nem hozott csodát a karácsony: látszik, hogy az árkorlátozás nem, csak a piaci folyamatok képesek lassítani az élelmiszerek drágulását.
Kiugró növekedés, az árak stabilizálódása és árcsökkenés is jellemezte a magyar boltokban a novembert – azt a hónapot, amikor újabb két termékkörre terjesztette ki a kormány az árstopot, mihelyst szembesült azzal, hogy éves szinten 40 százalékra nőtt az élelmiszer-infláció.
A kakaós csiga 56 százalékkal drágult, a gyümölcsjoghurt 42 százalékkal, a hamburger 45-tel.
Leeshet az állunk az élelmiszerüzletekben a tojás vagy a kenyér előtt, de vajat sem találunk már 400 forintnál olcsóbban, a rizs meg a tészta ára pedig az egekben – szeptemberi bolti körünkben csupán egyetlen terméket találtunk, ami olcsóbb lett az előző hónaphoz képest, igaz, annak az ára meg épp akkor ugrott egy nagyot.
Itt most nem számít, hogy a kosarat jobbra vagy balra húzza-e valaki.
Hét üzletláncot jártunk végig, hogy olvasóinknak ne kelljen, és összeszámoltuk, mennyiből lehet kihozni a mostani árakon a karácsonyi menüt. Spoiler: hiába az áfacsökkenés vagy a tojáspara vége, nincsenek jó híreink azoknak, akik spórolni szeretnének.
Japánban már tesztelik azt az újfajta bevásárlókosarat, amely a pénztárosokat feleslegessé, a szatyorba pakolást pedig gyerekjátékká teszi.
Fokozatosan eltűnnek a bevásárlókosarak az üzletlánc boltjaiból. Több oka is van a változtatásnak.
Egy bevásárlás alkalmával átlagosan száz forinttal kevesebbet költünk, mint egy éve, vagyis a bevásárlókosarunk értéke 1850 forintról 1750 forintra csökkent. Ráadásul már nem is válogatunk annyit: másfél óra helyett csupán háromnegyedet töltünk egy boltban – derül ki a Gfk Piackutató Intézet legfrissebb felméréséből.