Trump gyorsít: 10-12 napot ad Putyinnak a harcok leállítására
Két hete 50 napos határidőt adott Moszkvának a tűzszünet elérésére, de mivel nem lát előrelépést, azt se várná ki az Egyesült Államok elnöke az újabb szankciók bevezetésével.
Két hete 50 napos határidőt adott Moszkvának a tűzszünet elérésére, de mivel nem lát előrelépést, azt se várná ki az Egyesült Államok elnöke az újabb szankciók bevezetésével.
Vészesen közeledik július 9-e, ameddig meg kellene egyezni a Trump által még áprilisban bemutatott, a világ rengeteg országát érintő büntetővámokról. Kanada kihátrált, Nagy-Britannia részben megnyugodhat az Egyesült Államok által kiváltott védővámmizériában, Vietnám pedig szintén örülhet a héten megkötött kereskedelmi megállapodásnak. A történetnek azonban távolról sincs vége, nem világos, hogy a leginkább szablyacsörgetésnek tekinthető kereskedelmi háború átmegy egy langymeleg állapotba, vagy augusztus elsején totális káosz lesz a vége.
Elképesztő eladási visszaesés és drámai árfolyamcsökkenés: három hónap alatt 800 milliárd dollárral a felére esett a Tesla piaci értéke, csak márciusban 20 százalékos a bukás. A vagyonának nagy részét Tesla-részvényekben tartó Elon Musk tényleg kezdhet aggódni? Hiszen hiteleinek fedezetét is ezek a részvények adják.
A Kanada és Mexikó ellen kivetett, majd felfüggesztett vámok azt mutatják, Donald Trump mindenkivel az erő nyelvén kíván tárgyalni, aki „kihasználja Amerikát”. És szerinte ilyen az USA-n kívüli egész világ.
Több uniós tagállam kezdeményezi, hogy a lehető legszélesebb körben vessenek ki vámokat az orosz és fehérorosz importra – köztük akár az energiahordozókra is. A magyar külügyminiszter nem ért egyet velük.
Szlovákia lehet a befutó, mert ők nemmel szavaztak.
A befektetési szakértő szerint ha a megválasztott elnök tényleg kiveti a vámokat, melyeket beígért, akkor Európának nemcsak az amerikai export egy része esik majd ki, hanem az Európából Kínába irányuló export is visszaeshet.
Sokan bíztak abban, hogy Trump büntetővámjai előnyös helyzetbe hozhatják az európai cégeket, de ez nem jött be- nyilatkozta a Kínában működő európai kereskedelmi kamara alelnöke a Deutsche Wellének. Charlotte Roule asszony egy felmérést ismertetett, amely 585 Kínában működő európai vállalat vezetőinek a véleményét foglalta össze a kereskedelmi háborúról és annak a globális gazdaságra gyakorolt hatásáról.
Ha kiszélesedik és globálissá válik az USA–Kína-, illetve az USA–EU-vámháború, és a világkereskedelem útjába mindenütt akadályok gördülnek, azt azok az országok is megszenvedik, amelyek nem közvetlenül érintettek a konfliktusban. Mi is.
Nem mi lőttünk először, de megvédjük az érdekeinket- hangsúlyozta a kereskedelmi minisztérium Pekingben. A China Daily szerint válaszul arra, hogy Donald Trump 25%-os büntető tarifái érvénybe léptek Kínával szemben, Pekingben ugyanilyen csomaggal „kedveskednek” Amerikának.
A két német autógyártó óriás az Egyesült Államokban működő gyárai miatt kerülhet bajba.
Az Egyesült Államok, Ausztrália, Japán és India felújítja stratégiai együttműködését, hogy így ellensúlyozza Kína növekvő befolyását a világban.
A német veszteségek nagynak ígérkeznek, ha az új washingtoni adminisztráció büntetővámokkal sújtja a Mexikóból származó autóimportot. A protekcionizmus pedig vírusként terjedhet tovább világszerte, kereskedelmi háborúkat generálva.