Meghalt a pilóta, aki elsőként vezethetett Concorde repülőgépet
Életének 95. évében elhunyt André Turcat legendás francia pilóta, aki 1969-ben elsőként emelkedett a magasba egy Concorde szuperszonikus repülőgéppel.
Életének 95. évében elhunyt André Turcat legendás francia pilóta, aki 1969-ben elsőként emelkedett a magasba egy Concorde szuperszonikus repülőgéppel.
A Club Concorde nevű csoportot volt repülőgép-kapitányok, turisztikai szakemberek és a repülés szerelmesei alapították meg, s eddig 120 millió fontot gyűjtöttek össze egy Concorde megvásárlására és felújítására.
2003. november 26-án repült utoljára a Concorde, mely 27 éven át, szuperszonikusan szelte át a légtereket.
A magyar részvények elemzésében tavalyi második helyezése után idén az aranyérmet érdemelte ki a Concorde a londoni AQ Research toplistáján, míg az ezüstöt az előző nyertes Erste Group zsebelhette be. A legnehezebb a Mol eredményszámait előrejelzni.
Tizenkét évvel a 113 halálos áldozatot követelő Concorde katasztrófája után csütörtökön megkezdődik a Párizs közeli Versailles-ban az Air France légitársaság egykori szuperszonikus gépe tragédiájának fellebbviteli pere.
Szakértők szerint 100 milliárdos megtakarításra lehet szükség a költségvetés újratervezése során - írta a Napi Gazdaság hétfőn.
A legendás Concorde repülőgép szinte szó szerint felturbózott utódját építené meg az európai EADS, illetve francia leányvállalata, az Airbus. A 32 kilométeres magasságban, a hangsebesség négyszeresével repülő futurisztikus és környezetbarát gép aerodinamikai kialakításában is nagyon hasonlítana a Concorde-ra.
Továbbra is kedvezőtlen a hangulat a részvénypiacokon, az európai börzék gyengüléssel kezdhetnek kedden, így ez várható a Budapesti Értéktőzsdén is.
Nyomozást indított a soproni városi ügyészség a Concorde speciális mentőcsoport ügyében. A cég ugyanis kiszámlázta a forró teát és a száraz ruha árát annak a férfinak, aki alatt beszakadt a Fertő-tó jege – írja a Kisalföld.
Negyven éves a Concorde, a hangsebességnél gyorsabb civil repülés jelképe. Nem az egyetlen és nem is az első szuperszonikus utasszállító volt, de a bolsevik másolat csúfos véget ért. A Concorde gazdaságtalan volt, zajos és drága mulatság – viszont gyönyörű, és évtizedeken át a Nyugat csodájának szimbóluma. Ma már újra csak a katonai pilóták élvezhetik az igazi száguldást.
A hangsebesség több mint négyszeresét is elérné, és alig 1 óra alatt repülne Londonból New Yorkba a Concorde 2.0. Az Airbus szabadalmát most fogadta el az illetékes amerikai hivatal.
A Párizs melletti Pontoise-ban kedden megkezdődött a per a tíz évvel ezelőtt lezuhant Concorde repülőgép ügyében.