Már 10 millió forint az apró villanyautó: Magyarországon az erősebb új Dacia Spring
A román gyártó négyszemélyes újdonságának nemcsak az ára, a teljesítménye is jelentősen nőtt.
A román gyártó négyszemélyes újdonságának nemcsak az ára, a teljesítménye is jelentősen nőtt.
25,4 százalékos volt az infláció idén februárban – számolt a Központi Statisztikai Hivatal. A KSH 140 termékcsoport árának változása alapján kalkulálja ki az inflációt, ebből a 140-ből 139-nek az ára nőtt vagy stagnált az elmúlt egy évben.
Túljutottunk az inflációs csúcson, de túl sok köszönet így sincs a most közzétett februári adatokban: 25,7-ről csak 25,4 százalékosra lassult a drágulás. A szokásosnál enyhébb tél miatt energiára egy kicsit kevesebbet kellett költeni, mint egy hónapja, az élelmiszerek ára viszont a januárihoz képest is nőtt.
A magyar drágulás mértéke majdnem kétszerese az ezüstérmes litván áremelkedésnek.
Az Agrotax gyűjtése szerint 2021-ben 30 597, tavaly pedig 22 943 hektár cserélt gazdát.
Mostanra készült el az Eurostat a januári inflációs adatokkal, ezekből pedig az derül ki: az EU 27 országa közül 24 már túljutott az inflációs csúcson, az EU-rekorder magyar drágulás pedig még a második legrosszabbul álló országéhoz képest is extrém. Hát még ha azt nézzük, hogy az élelmiszerek ára milyen ütemben száll el.
A kedvezmény kivezetését követően a Nissanokat is – a nemrégiben jelentősen megnövelt – listaáron lehet tölteni.
Drágább lesz a csoki, a szesz, a leveskocka, a fagyi és a macskakaja is.
A háztartási energia 52,4, az élelmiszerek átlagosan 44 százalékkal kerültek többe az év első hónapjában, mint 2022 elején. Változatlanul a magyar infláció a legnagyobb az EU-ban, ráadásul amíg majdnem minden más országban már túl vannak a csúcson, nálunk még gyorsult a drágulás, pedig az enyhe január még abban is segített, hogy decemberhez képest kevesebbet kelljen fizetni a gázért.
Elsősorban a tejtermékek között vizsgálódnak.
Növelni tudta a Zwack a nyereségét, de ehhez szükség volt az év közbeni, előre nem tervezett áremelésre is.
Tovább tart az árak erőteljes emelkedése a gyerekek által használt mindennapos termékek esetében is: ugyanannyi zsebpénzből jóval kevesebb kakaós csigára vagy jégkrémre futja.