#e-útdíj

Így kergetett minket őrületbe a kormány
 

Így kergetett minket őrületbe a kormány

Elkeseredett, netán dühös, mert éppen sorban áll egy benzinkútnál az új matricájára várva? Már tizedszer kapja ugyanazt a hibaüzenetet az online értékesítési rendszeren? Hagyja a francba, és spórolja meg a nagy megdöbbenést! Tudja, mennyi elfuserált kormányzati beavatkozáson esett át az elmúlt öt évben? Ha van gyereke, valószínűleg sejti, mi zajlik az iskolákban, ha kereskedő, az új pénztárgépével kell vacakolnia, esetleg pórul járt a chipsadóval vagy az e-útdíjjal. Közben fizeti a folyton változó tranzakciós adót, és nézi, miként szórja a kormány a pénzt az elbaltázott devizafalura, és hogyan osztja ki a haveroknak a trafikokat, de még azt is elrontja. Ennyi mellényúlás után kormánynak sem lehet könnyű lenni.

hvg.hu hvg.hu

Óriási januári gyomros mindenkinek: fizetős lesz az M0-ás
 

Óriási januári gyomros mindenkinek: fizetős lesz az M0-ás

Fizetős lesz januártól az M0-ás a Szentendrei úttól az M3-asig, valamint a 4-es főúttól az M5-ösig. Az M1, az M3, az M5, az M6 és az M7 fővárosi bevezető szakaszait is fizetőssé teszi a kormány. Kérdésünkre az NFM megerősítette a hírt. Az intézkedéssel a költségvetésben tátongó 40 milliárdos lyukat tömnék be.

hvg.hu hvg.hu



ORFK: 6,7 milliárd forint bírság az e-útdíj bliccelőitől
 

ORFK: 6,7 milliárd forint bírság az e-útdíj bliccelőitől

Az e-útdíj megfizetésének ellenőrzése és a bírságolás pluszfeladat lett a rendőrök számára, ami a Független Rendőr Szakszervezet szerint elvonja őket a közterületi munkától. Az ORFK szerint ez nem igaz, hisz a rendőrök az ellenőrzést közterületen végzik. Mintegy 6,7 milliárd forint bírságot szabott ki a rendőrség az e-útdíj bevezetése óta az úthasználatért nem fizető fuvarozókra - derül ki az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) hvg.hu-nak küldött válaszában.

Csikász Brigitta Csikász Brigitta


E-útdíj: többen mentesülnének a bírság alól
 

E-útdíj: többen mentesülnének a bírság alól

A kormány törvénymódosítást kezdeményez egyes, pontosan körülhatárolt esetekben kiszabott e-útdíj-bírságok elengedéséről, a bevezetési időszakban ugyanis a még gyakorlatlan felhasználók díjat fizettek ugyan, de ezt nem mindenben az előírásoknak megfelelően, késve vagy téves bevallás alapján tették.

hvg.hu hvg.hu


Okosabban kéne szedni az e-útdíjat
 

Okosabban kéne szedni az e-útdíjat

Miközben a kormányzati kommunikációban az a legfontosabb a tavaly júliustól bevezetett elektronikus útdíj-rendszerrel kapcsolatban, hogy az képes volt túlteljesíteni a bevételi célt, és 75 milliárd helyett 79 milliárd forintot tett az államkasszába, a rendszer éppen a fenntarthatóságával nem foglalkozik. A fuvarozók ugyanannyit fizetnek egy null-kilométeres, és egy 10 éves teherautó után is.

hvg.hu hvg.hu