Átírhatják ma az e-útdíj szabályait
A közútkezelői feladatok átadásáról szóló törvényjavaslat módosíthatja a nyáron bevezetett sarc részletszabályait. Az új Ptk.-val összefüggésben négy törvényt is módosíthat kedden a Ház.
A közútkezelői feladatok átadásáról szóló törvényjavaslat módosíthatja a nyáron bevezetett sarc részletszabályait. Az új Ptk.-val összefüggésben négy törvényt is módosíthat kedden a Ház.
Szja-kedvezmény, cigiszünet, áfa-arányosítás, útdíj-mentesség – többek között ezekkel foglalkozik az Adózóna.
Rövidesen nyilvánosságra hozzák az Európai Bizottság ellenőrei a hazai elektronikus útdíjfizetési rendszerrel kapcsolatos meglátásaikat – írja a Magyar Nemzet hétfői számában.
A nemzeti fejlesztési miniszter módosította az útdíjtáblázatot, ennek köszönhetően 13 kilométerrel, 6500 kilométerre csökkent az e-útdíj-köteles útszakaszok hossza – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM).
Sikeresnek ítéli a július elsején bevezetett új elektronikus útdíjrendszert a nemzeti fejlesztési miniszter. Németh Lászlóné egy keddi siófoki szakmai rendezvényen elmondta, hogy eddig 58 milliárd forint többletbevétele származott ebből az államnak.
A jelenlegi 2075 darabból álló "elemi díjköteles útszakasz" a jövőben 2243 darabból áll majd és bevezetik az utólagos fiztetést is – írja a Világgazdaság hétfői száma.
Reális volt a kormány e-útdíj bevételi terve – írja a Napi Gazdaság pénteki számában.
Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) tapasztalatai szerint az útdíjfizetésre kötelezettek gyorsan megtanulták a július elsején bevezetett új rendszer használatát, ez a regisztrált felhasználók és tehergépjárművek növekvő számából is látszik.
Karbantartás miatt üzemszünet vasárnap hajnalban az e-útdíj portálon.
Fokozott ellenőrzések várhatók az őszi időszakban az e-útdíjas szakaszokon, amelyeknek a célja az útdíjat elbliccelők arányának visszaszorítása – közölte az utdijhirek.hu Kibédi-Varga Lajost, a projekt szóvivőjét idézve.
Négy órára leállítják vasárnap éjjel az e-útdíj rendszert rendszerfrissítás miatt - közölte az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK).
Rendszerfrissítés miatt szünetel az e-útdíj rendszer vasárnap hajnalban; azok a tehergépjárművek, amelyekre a kamionstop nem vonatkozik ebben az időszakban ingyen közlekedhetnek, az előre megváltott jegyek pedig visszaválthatók.
A kincstár örülhet, egyelőre terv szerint folynak be az elektronikus útdíjpénzek, ugyanakkor a kisebb fuvarozók nehéz helyzetbe kerültek. A számukra nyújtott útdíjhitel kamata magas, így nem tudni, hogy a nagyok mellett meddig maradhatnak talpon. Az útdíjrendszert eközben már Brüsszel is vizsgálja, a szakma szerint az átláthatóbb díjszámítás irányába kellene elindulni, de még díjcsökkentés is benne lehet a pakliban. Közben az egyik legnagyobb probléma, hogy a rendszer nem működik hézagmentesen, könnyen lehet bliccelni.
Eddig jellemzően kisebb cégek igényelték a kedvezményes hitelt, de olyan cég is akadt az igénylők között, amelynek több mint 20 tehergépjárműve van. Eddig közel egymilliárdot folyósítottak.
Újabb rezsicsökkentés, ultimátum a bankoknak, brüsszeli fenyegetés az e-útdíj miatt, esetleg elköltöző Mercedes CLA és Gattyán-cég. A lengyelek pedig az orbáni utat választották a nyugdíjrendszer átalakításához. Kövesse a tündérmese folytatását a hvg.hu-val!
Az Európai Bizottság a múlt hónapban arról a véleményéről tájékoztatta a magyar hatóságokat, hogy a július elsején bevezetett útdíjrendszer nincs összhangban az uniós joggal – tájékoztatta szerdán az MTI-t Helen Kearns, a közlekedési kérdésekben illetékes EU-biztos, Siim Kallas szóvivője.
A magyar autópályadíj-rendszer több ponton nem felel meg a követelményeknek – közölte Siim Kallas, az Európai Bizottság közlekedési biztosa. A kormány magasabb díjakat vezetett be, mint amiket ígért.
Két hónap alatt 26 milliárd forint bevételt hozott az e-útdíjrendszer, az eddigi eredmények alapján tarthatónak tűnik a fél évre tervezett 75 milliárd forint – írja a Világgazdaság keddi számában.
Több alsóbbrendű úton megnövekedett a teherforgalom az elektronikus útdíj bevezetése miatt; a fejlesztési minisztérium kész megvizsgálni a forgalom gyorsforgalmi és főutakra terelésének további lehetőségeit, azonban nem tervezi a díjköteles szakaszok körének jelentős kiterjesztését – írta szerdai számában a Napi Gazdaság.
A használatarányos útdíj alacsonyabb rendű utakra történő kiterjesztésére vonatkozó javaslatot tesz a kormánynak Jász-Nagykun-Szolnok megye útügyi miniszteri biztosa. Boldog István fideszes országgyűlési képviselő pénteki mezőtúri sajtótájékoztatóján belefeküdt egy, a megnövekedett teherautó-forgalom miatt kialakult nyomvályúba, hogy felhívja a figyelmet a probléma súlyosságára.