Napi 70-100 kilométert tesznek meg a legtöbben elektromos autójukkal
A használati szokásokat nagyban meghatározza még mindig, hogy mennyire jól ellátott egy-egy ország nyilvános elektromos töltőkkel.
A használati szokásokat nagyban meghatározza még mindig, hogy mennyire jól ellátott egy-egy ország nyilvános elektromos töltőkkel.
Az igény egyre nagyobb, és körvonalazódnak a megoldások is.
Már 51 ezernél is több ilyen járgány rója a magyar utakat.
Viszonylag kevés szó esik róla, de a kigyulladó elektromos autók többnyire nem azok, aminek látszanak: az esetek többségében nem a kocsival, hanem a töltés mögötti villamos hálózattal van a baj, annak a szűkösségei okozhatnak problémát. Az e-mobilitási szakértő elárulja, mi lehet a teendő.
Megállíthatatlanul terjed a villanyautózás, ezzel együtt pedig egyre több töltőoszlopra van szükség Magyarországon is. Már ott tartunk, hogy érdemes megfontolni az irodaházak parkolóinak töltősítését, a vállalatoknak pedig az e-autós flotta kiépítését. Milyen lépésekből állnak ezek a fejlesztések, és milyen költségekre kell számítania annak, aki ilyesmire adja a fejét?
Elsősorban biztonsági okai vannak a rendelkezésnek.
Mind több irodaépület szembesül azzal a problémával, hogy a bérlői által használt elektromos autókat gyakorlatilag képtelenség egyszerre tölteni. Ilyen helyzetekben jöhet jól a töltési teljesítmény kifinomult szabályozása, amely olyan problémáknak veheti elejét, mint például a töltőkért folytatott ökölharc. Novotny Dénes véleménycikkében a helyzet komoly vetületeit veszi górcső alá.
Felpörgetnék az elektromos átállást az autóállományban.
Sokkal olcsóbb otthon, rezsicsökkentett árammal tölteni az elektromos autókat, mint nyilvános töltőoszlopokról. Még a házi töltőállomás, fali töltő telepítésének jelentős plusz költségével együtt is.
A 700 forint feletti benzinárakat mindenhol megérzik az autósok.
Európában beindult a zöld autók piaca, az országok között mégis sok az eltérés. Közép-Európa a hibrideket szereti, Svédország és Norvégia a teljesen elektromos autókat, a magyarok pedig azt, ami olcsó.
Továbbra is úgy látják, van még fejlesztési lehetőség a hagyományos motorokban is, amelyek egyre tisztább üzeműek lehetnek.
Azután döntöttek így, hogy egy év alatt csaknem 300 baleset részese volt ilyen jármű.
Nem is kérdés, hogy mostanság az elektromosítás a legfontosabb napirendi kérdés minden autógyártó életében. Összeszedtük, hogy hol tartanak az iparág legnagyobb szereplői és mi várható tőlük az évtized végéig.
A Mercedes anyavállalata a következő nyolc évben 40 milliárd eurót költ az átállásra.
A német autóipari csoport bemutatta mestertervét a következő tíz évre.
Méghozzá nem kevéssel.
A lépéssel évente 145 ezer új töltőpont létesülhet országszerte.
Elég jól haladnak a teljes elektromobilitás felé.
Az állami támogatások megtették hatásukat.