Novotny Dénes: Tölteni muszáj
Az igény egyre nagyobb, és körvonalazódnak a megoldások is.
Az igény egyre nagyobb, és körvonalazódnak a megoldások is.
Viszonylag kevés szó esik róla, de a kigyulladó elektromos autók többnyire nem azok, aminek látszanak: az esetek többségében nem a kocsival, hanem a töltés mögötti villamos hálózattal van a baj, annak a szűkösségei okozhatnak problémát. Az e-mobilitási szakértő elárulja, mi lehet a teendő.
Megállíthatatlanul terjed a villanyautózás, ezzel együtt pedig egyre több töltőoszlopra van szükség Magyarországon is. Már ott tartunk, hogy érdemes megfontolni az irodaházak parkolóinak töltősítését, a vállalatoknak pedig az e-autós flotta kiépítését. Milyen lépésekből állnak ezek a fejlesztések, és milyen költségekre kell számítania annak, aki ilyesmire adja a fejét?
Elsősorban biztonsági okai vannak a rendelkezésnek.
Mind több irodaépület szembesül azzal a problémával, hogy a bérlői által használt elektromos autókat gyakorlatilag képtelenség egyszerre tölteni. Ilyen helyzetekben jöhet jól a töltési teljesítmény kifinomult szabályozása, amely olyan problémáknak veheti elejét, mint például a töltőkért folytatott ökölharc. Novotny Dénes véleménycikkében a helyzet komoly vetületeit veszi górcső alá.
Sokkal olcsóbb otthon, rezsicsökkentett árammal tölteni az elektromos autókat, mint nyilvános töltőoszlopokról. Még a házi töltőállomás, fali töltő telepítésének jelentős plusz költségével együtt is.
Továbbra is úgy látják, van még fejlesztési lehetőség a hagyományos motorokban is, amelyek egyre tisztább üzeműek lehetnek.
A Mercedes anyavállalata a következő nyolc évben 40 milliárd eurót költ az átállásra.
Méghozzá nem kevéssel.