#felújítás


A Blaha Lujza téri budigate a tökéletes nyitánya a 2024-es kampánynak
 

A Blaha Lujza téri budigate a tökéletes nyitánya a 2024-es kampánynak

A kormányközeli média a költségeken és egy mosdón próbál fogást találni, de az elejétől tudni lehetett, hogy a Blaha Lujza tér felújítása fejfájást fog okozni Karácsony Gergelynek – mégsem lehetett tovább halogatni. Másfél évvel az önkormányzati választások előtt minden ilyen volumenű átadás a főpolgármester malmára hajtja a vizet, akinek először az ellenzéken belül kell maga mögé állítania az embereket, csak utána jöhet a Fidesz legyőzése – ebben pedig a vécéhiszti jellegű ügyek is inkább előnyére, mint hátrányára válnak.

Nagy Iván László Nagy Iván László


6 milliárdért költözik új székházba a testület, amely évek óta egy ülést sem tartott
 

6 milliárdért költözik új székházba a testület, amely évek óta egy ülést sem tartott

Az utolsó simításokat végzik a kívül-belül felújított Róheim-villán, ahol 1918-ban Tisza István volt miniszterelnököt meggyilkolták, és most ez a Corvin-lánc kitüntetést adományozó testület otthona. Nagy sürgés-forgás nem várható, mivel utoljára 2019-ben üléseztek és új kitüntetett sem volt 2018 óta. A székházban lesz zene- és szivarszoba, tízmilliós zongora, sok bútor, és 72 műtárgyat is vesznek.




Minden ötödik építtető és lakásfelújító szembesült kontármunkával, az átlagos kárból egy kisebb fürdőszoba felújítása is kijönne
 

Minden ötödik építtető és lakásfelújító szembesült kontármunkával, az átlagos kárból egy kisebb fürdőszoba felújítása is kijönne

Nem maradéktalanul elégedettnek azok, akik építkeznek vagy felújítanak Magyarországon: 21 százalékuk szenvedett kárt a kontár kivitelezők miatt, az átlagos kárérték egy kisebb fürdőszoba is felújításra is elég lenne, derül ki egy felmérésből. Az építőipari bizalmi index ennek megfelelően közepesen alakul, és a megrendelők túlnyomó többsége borúlátó.

hvg.hu hvg.hu

Még legalább tíz évig zötykölődhetünk a hatvanéves HÉV-szerelvényeken
 

Még legalább tíz évig zötykölődhetünk a hatvanéves HÉV-szerelvényeken

Budapest már Tarlós István idején sem tudott mit kezdeni a HÉV vonalaival, ezért a magyar állam, konkrétan a MÁV 2016. november 1-én átvette a fővárosi gyorsvasúti rendszer üzemeltetését. Az ezt követő öt évben semmit sem fejlődött a HÉV-üzem, és most úgy néz ki, hogy még legalább tíz évig velünk maradnak a jelenlegi HÉV-vonalak, és az ott közlekedő járművek is, miközben pár milliárd már így is elment a semmire.

Kengyel Kristóf Kengyel Kristóf