Akkorát drágultak a lakások, hogy fiatalok tömegei képtelenek elköltözni a szüleiktől
100 lakásvásárlásból már csak 3 kapcsolódik olyan fiatalokhoz, akik épp elköltöznének a szülői házból.
100 lakásvásárlásból már csak 3 kapcsolódik olyan fiatalokhoz, akik épp elköltöznének a szülői házból.
Az oktatás, a lakhatás, a munka, a család; minden egyre jobb, a kormánynak köszönhetően nagyon jó fiatalnak lenni Magyarországon – röviden így foglalható össze Hankó Balázs kultúráért és innovációért felelős miniszter önfényező beszéde, amit elvileg kutatási adatokkal is altámasztott. Hogy milyenekkel, na, azt nem tudjuk.
Nehéz kivívni a fiatalabb generációkhoz tartozók figyelmét és tiszteletét, de nem lehetetlen – a sikerhez egy igazi boomer tanácsait olvashatják.
Jobban végzi a dolgát a rendőrség, több eset lát napvilágot? Vagy valóban egyre több a fiatalok, azon belül is a lányok által elkövetett erőszakos bűncselekmény a Covid óta? Molnár István Jenő bűnmegelőzési szakértő szerint a statisztikák csak elsőre tűnnek egyértelműnek és objektívnek, a stigmatizáló jelzőkkel pedig óvatosan bánna, hiszen a Z generáció különösen sok címkét kap. Szerinte nemcsak a szülők edukációja fontos, hanem hogy az iskolában nagyobb figyelmet fordítsanak a mentális egészség megőrzésére.
Szintet lép az életkor-ellenőrzés az Instagramon, aki lebukik, az korlátozásokkal nézhet szembe.
A Szerelem hazai színpadi változatát Törley-Havas Sára dramaturg és Ördög Tamás rendező jegyzi, akinek a Haneke-film adaptációja a harmadik rendezése az Örkényben. Milyen nehézségekkel néztek szembe az intim jelenetek színpadra állításánál? Mit szimbolizál a külső szereplők alulöltözöttsége, és miért az idős házaspár tűnik normálisnak a darabban?
A magyar Z generáció sokszínű, tagjainak fontosak az értékek, de a spórolás még fontosabb. Sokat vásárolnak az interneten, de alaposan utána is néznek a megrendelni kívánt terméknek, és hallgatnak az influenszerekre – de csak azokra, akiket hitelesnek tartanak. Ez a Diverzum friss Z generációs kutatásából derül ki.
Egy friss kutatás szerint sokan olyan sokáig távol tartják a közösségi oldalaktól a saját gyerekeiket, amilyen sokáig csak tudják.
A korábbinál több fiatalnak van megtakarítása, de nagyon sokan vannak, akik egyáltalán nem tudnak félretenni, vagy csak rendszertelenül sikerül ez nekik.
A három ország fiataljainak választói kedvét összehasonlító kutatás szerint Magyarországon a legkevésbé aktívak a 30 év alattiak.
Bár szeretné, sok fiatal nem tudja korán elhagyni a családi otthont. Az alacsony bérek, a magas ingatlanárak és a hosszabbra nyúló tanulmányok kötik röghöz az új generációkat. HVG-Ténytár.
A toxikológus szakember szerint nem szerencsés arra ösztönözni a fiatalokat, hogy több bort igyanak. Véleményét azzal kapcsolatban fejtette ki, hogy a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa most indít egy komoly belföldi promóciós projektet, melyben a fiatalabb fogyasztókat ösztönözik, hogy borászati termékeket fogyasszanak.
A legtöbb veszélyes helyzetért az idős sofőrök okolhatók, de teljesen más okokból a fiatalokkal is előfordul hasonló.
A Budapest Global kutatása szerint elsősorban a tanulók és a magas jövedelemmel rendelkezők lojálisak a fővároshoz.
Milyen változásokat hozhat a fiatalok új szemlélete a gazdaságban, a felsőoktatásban, a munkahelyeken, a közlekedésben vagy a gyógyításban? A jövő és az innováció kérdéskörét a Z generáció szemszögéből járta körül a Bosch-csoport és a Richter Gedeon kutatása.
Több mint 110 ezer érettségiző diák és 55 ezer frissdiplomás kapott propagandalevelet idén a kormányfőtől. Hivatalosan ez nem került semmibe, mert egy állami céggel és a szaktárcával végeztette el ingyen a feladatot Rogán minisztériuma.
Fordulatot jelzett az európai parlamenti választás Európában, a fiatalok minden eddiginél nagyobb számban álltak a szélsőjobboldali pártok mögé. A magyarázat összetett.
A házelnök szerint abból, hogy a kormány egyedül képviseli békepárti álláspontját Európában, “komoly hátrányai is származnak az országnak”.
A 21 kutatóközpont vizsgálata szerint a független médiumok szerepének felismerése, és a közösségi élmények elősegítése előremozdítaná a legfiatalabb választói korosztály bevonódását a közéletbe.
Nem tinédzserkorban alszik a legtöbbet az ember, ezt már több kutatás is bizonyította, ám ezek figyelmen kívül hagyták, hogy az adott közösségben milyen szerepet töltenek be a vizsgált egyének.