#film






Mitől jó egy történelmi film? – történészek és filmesek a Fülkében
 

Mitől jó egy történelmi film? – történészek és filmesek a Fülkében

A Petőfi-film után videós panelbeszélgetésünkben Deák Kristóf Oscar-díjas filmrendező, Tóth Barna filmrendező és forgatókönyvíró, Hermann Róbert Széchenyi-díjas történész és Hahner Péter történész, a Rubicon Intézet főigazgatója segítségével néztük meg, az érintett szakmák szerint mik a történelmi filmkészítés alapszabályai.

hvg.hu hvg.hu









Fónagy Zoltán: Történelmi hitelesség vagy aktuálpolitika? A Most vagy soha! a történész szemével
 

Fónagy Zoltán: Történelmi hitelesség vagy aktuálpolitika? A Most vagy soha! a történész szemével

Elfogadható egyszerűsítésnek, dramaturgiai sűrítésnek tartom, hogy Petőfiék cselekvési motivációját egyetlen pontba koncentrálták. Egy játékfilmben tényleg nem lehet elemezni a 12 pontot. Ám a kiválasztott motívum – hogy a megszületendő gyermek magyarul beszélhessen majd – teljesen történetietlen, egyszerűen hamis. A nemzeti szempont kizárólagossá tétele a Nemzeti dal üzenetét is elszegényíti – írja a Petőfi-filmről történész szerzőnk, aki emlékszik olyan filmre, amelyben a történeti hitelesség, a művészi színvonal és a közönségsiker nem bizonyult összeegyeztethetetlennek.

hvg360 hvg360





Pedro Almodóvar, az író: Szinte mindennap írok, ha unatkozom, akkor is nekiülök írni, ez jó játék és terápia is
 

Pedro Almodóvar, az író: Szinte mindennap írok, ha unatkozom, akkor is nekiülök írni, ez jó játék és terápia is

Megrázó gyermekkori és excentrikus ifjúkori élményei adták az alapját Pedro Almodóvar sikerfilmjei többségének, mint a magyarul is megjelent önéletrajzi ihletésű kötetének. Az Oscar-díjas spanyol rendező nemrég videóinterjút adott madridi otthonából öt európai újságírónak – köztük a HVG tudósítójának, Vass Péternek.

unknown unknown