Jön az új Mad Max-film, teljesen őrült járművekből most sem lesz hiány – videó
Többek között egy hárommotoros harci szekeret hajt Chris Hemsworth.
Többek között egy hárommotoros harci szekeret hajt Chris Hemsworth.
Alig több mint ötven olyan film van a mozitörténetben, amely egymilliárd dollárt tudott termelni. Brad Pitt filmjével szemben pedig közel ennyi az elvárás.
Andy Serkis, azaz Szméagol/Gollam is visszatér majd.
A kaszkadőr című film Ryan Goslinggal és Emily Blunttal meggyőz bárkit arról, hogy hollywoodi kaszkadőrnek lenni a legjobb szakma a világon, és igenis sokkal jobban oda kellene figyelnünk rá. És közben nevettet, izgalmas és romantikus is: elég jó recept egy efféle filmhez.
A Petőfi-film után videós panelbeszélgetésünkben Deák Kristóf Oscar-díjas filmrendező, Tóth Barna filmrendező és forgatókönyvíró, Hermann Róbert Széchenyi-díjas történész és Hahner Péter történész, a Rubicon Intézet főigazgatója segítségével néztük meg, az érintett szakmák szerint mik a történelmi filmkészítés alapszabályai.
Remek zenei betétek és ragyogó főszereplő segítségével idézi fel a Back to Black című életrajzi film Amy Winehouse énekesnő tragikus sorsát. Azonban sem legbensőbb alkotói énjéhez, sem a vele összefüggő rejtélyekhez nem férhetünk igazán hozzá.
Nem lesz benne kitalált történetszál, az alkotók a korabeli forrásokból dolgoztak.
Lezárult a japán alvilágot leleplezni vágyó amerikai újságíró története, a Tokyo Vice második évada. A filmsorozat, annak ellenére érdekfeszítő, hogy a történetek hitelességét többen megkérdőjelezik.
A Bernadette, a főnökasszony az egykori elnökfeleséget férje két mandátuma alatt követi nyomon első megválasztásától, 1995 májusától, egészen utódja, Nicolas Sarkozy 2007 májusi győzelméig.
Nem nyerte meg Wim Wenders a legjobb idegen nyelvű film Oscar-díját új filmjével, a Tökéletes napokkal, az iskolateremtő német rendező ennél többet ért el: közelebb hozta a világhoz azt a japán mentalitást, hogy minden csak felfogás kérdése. Weisz Balázs írása.
Elfogadható egyszerűsítésnek, dramaturgiai sűrítésnek tartom, hogy Petőfiék cselekvési motivációját egyetlen pontba koncentrálták. Egy játékfilmben tényleg nem lehet elemezni a 12 pontot. Ám a kiválasztott motívum – hogy a megszületendő gyermek magyarul beszélhessen majd – teljesen történetietlen, egyszerűen hamis. A nemzeti szempont kizárólagossá tétele a Nemzeti dal üzenetét is elszegényíti – írja a Petőfi-filmről történész szerzőnk, aki emlékszik olyan filmre, amelyben a történeti hitelesség, a művészi színvonal és a közönségsiker nem bizonyult összeegyeztethetetlennek.
A filmszakma „régi adósságát” próbálta törleszteni a múlt héten bemutatott Most vagy soha! című történelmi kalandfilm, egy évvel lekésve Petőfi születésének bicentenáriumát. A magyar film évszázados históriáját végigkísérték az effajta, a nemzetegyesítés költőjével példálózó, a mindenkori hatalom szája íze szerinti felbuzdulások.
Lajos Tamás, a jelenlegi filmtámogatási rendszer egyik legtöbb támogatást elnyerő producere jegyzi.
Megrázó és könnyfakasztó visszajelzéseket kap a „politikán felüli” film – büszkélkedett a producer az állami rádióban.
Megrázó gyermekkori és excentrikus ifjúkori élményei adták az alapját Pedro Almodóvar sikerfilmjei többségének, mint a magyarul is megjelent önéletrajzi ihletésű kötetének. Az Oscar-díjas spanyol rendező nemrég videóinterjút adott madridi otthonából öt európai újságírónak – köztük a HVG tudósítójának, Vass Péternek.