#fogyasztói társadalom
Bohóc a kereszten
A legbékésebbnek mondott izraeli városban, Haifában egy múzeumi kiállítás váltott ki hatalmas felháborodást a keresztények körében. Az ok: a keresztre feszített Ronald McDonald bohóc.
Tóth Sándor

Ne csak lomtalanítson, sírjon is közben!
Amennyi lom, annyi kibeszéletlen, feldolgozatlan érzelem, egy igazi, komoly rendrakás ezért terápiával ér fel – ezt üzeni a Netflix legújabb sorozata, amely a lomtalanítási guruként birodalmat építő Marie Kondo legújabb vállalkozása. És Marie Kondo nem viccel, amikor azt mondja, egy kiadós rendrakás egyenlő az újjászületéssel.
Ők alkotják az össznépesség 20%-át, és egyre többet költenek
Az elkövetkező évtizedekben a cégeknek és a kormányoknak mind a munkaerő-piacon, mind a fogyasztásban drasztikus változásokra kell felkészülniük. Akik erre hatással vannak, azok az Y generációsok, ezen belül is a nők, a városban élők, ill. bizonyos szubkultúrák.
CEU Üzleti Kar

Kuka helyett szerviz: a svédek adókedvezményt adnak a javítóműhelyeknek
Ettől azt várják, hogy az emberek inkább hajlanak majd rá, hogy megjavíttassák műszaki cuccaikat, mint hogy újra cseréljék. Újabb kísérlet a fogyasztói magatartás megzabolázására.
hvg.hu

Vége a pazarlásnak: a briteknél már kapható a sörbe főzött kenyér
Az Egyesült Királyságban már kapható a londoni pékek és csemegeboltok kenyérfeleslegéből főzött sör, vagy egyesek szerint sörre hasonlító ital. A különös alkoholos készítmény létrehozása egyben társadalmi akció is, amivel a nyugati világ pazarló, túltermelő kultúrájára szeretnék felhívni a figyelmet.
hvg.hu

Páternoszter vs. paternalista
A Facebookot és társait okolja a szociológus a cikkében, hogy a hagyományos értelmiségi szerep megbukni látszott. A tükröt szidja, holott a képért a magyar értelmiségiek csak magukat okolhatják.
Dercsényi Dávid

Nagy siker volt a Fekete Péntek ellentéteként alapított Kulturált Szombat
Egyáltalán nem meglepő, hogy a Fekete Péntek horrorisztikus jeleneteit megelégelve boltok tucatjai döntöttek úgy, hogy más módszerrel próbálják november végén magukhoz csábítani a vásárlókat. Az Egyesült Királyságban közel száz könyvesbolt csatlakozott a november 27-re időzített Fekete Pénteket követő Kulturált Szombat elnevezésű kezdeményezéshez.
hvg.hu

Itt az „okos” táska, ami keményen beszól, ha túlköltekezik
Lehet, hogy ideje átgondolni, hogy valóban a gyémánt-e a nők legjobb barátja, mert megérkezett az okos táska, ami egyszerre praktikus kiegészítő és pénzügyi tanácsadó. Három skót művészeti főiskolás hallgató alkotta meg azt a táskát, ami érzékeli, ha tulajdonosa kivette belőle bank- vagy hitelkártyáját. Például a táska ilyenkor megkérdezi, hogy biztosan jó ötlet volt-e a kártyáért nyúlni, tényleg kell-e nekünk az a termék, amit épp készülünk megvásárolni.
hvg.hu

Tucatnyi kereskedői trükk, csak hogy többet költsünk a boltokban
Karácsony közeledtével egyre több weboldalon jelenik meg olyan összeállítás, mely arra igyekszik felhívni a figyelmünket, hogyan lehet ellenállni a kiskereskedelemben használatos trükköknek annak érdekében, hogy ne költsünk többet az üzletekben, mint amennyit szeretnénk. A Business Insider után most a MarketWatch is egy csokorba szedte ezeket a praktikákat.
hvg.hu

A nap, amikor már a család sem szent
Az Egyesült Államokban ma, pénteken vásárlók tízmilliói özönlik el a boltokat és az akciós termékek közül szinte mindent felvásárolnak, ezt hívják Black Fridaynek. Sok üzlet számára azonban már az egy nappal korábbi hálaadás sem szent, és megnyitják üzleteiket. A gazdasági válságnak mintha már nyoma sem lenne, mindeközben egyre többen vásárolnak online és mobilról, de sokszor teljesen feleslegesen, hiszen év közben is vannak hasonló kedvezmények.
hvg.hu

Hogy kerülnek emberek az ételbe? - fotó
Christopher Boffoli profi fotós. És meglehetősen kreatív, ahogy az az amerikai fogyasztói társadalom túlkapásairól készített fényképein is látszik.
hvg.hu

Mi legyen a fogyasztói társadalommal?
Nem hiszem, hogy fel kellene számolni a fogyasztói társadalmat – mondta a HVG-nek Per Sandberg, az Üzleti Világtanács a Fenntartható Fejlődésért (WBCSD) svéd ügyvezető igazgatója.
HVG

Boldog szeretne lenni vagy fogyasztó?
Az Egyesült Államokban egyre többen mondanak le a fényűző életvitelről az igazi boldogság érdekében. Luxus helyett az élményalapú vásárlás irányába mozdulhat a trend, ami átalakíthatja a fogyasztói társadalomra építő piacgazdaságokat.
Lukács Andrea

Már a konyhában arcunkba tolják a reklámot
Az alábbi videón egy férfi teát rak fel a konyhában, ám mindezt egyfajta digitalizált valóságban teszi.
ingatlanmenedzser.hu
