RTL: Idén sem lesznek BKV-s hajók a Dunán
A főváros 2012-ben félmilliárdos uniós támogatásból indította el a budapesti hajózást, azonban 2023-ban már nincs pénze a BKV-nak erre.
A főváros 2012-ben félmilliárdos uniós támogatásból indította el a budapesti hajózást, azonban 2023-ban már nincs pénze a BKV-nak erre.
Lezárják délelőtt a Szabadság hidat is.
A Fővárosi Közgyűlés egyhangúlag szavazta meg, hogy nem engedik át az államnak a főváros kezelésében lévő szakrendelőket.
A közlekedési cégnek kötelező lenne beruházásokat megvalósítani a 66 milliárd forint értékben idén, de erre egy fillér nincs elkülönítve az üzleti tervükben.
Mennyi energia kell ahhoz, hogy egy város élő szövetként működjön? Mennyi hulladékot termel? És mi kell ahhoz, hogy 100 év múlva se nyelje el a szén-dioxid és a szemét? Erről beszélgettünk fenntarthatósági podcastunkban Orbán Tiborral, a Budapesti Közművek vezérigazgató-helyettesével és Ámon Adával, a főpolgármester klímaügyi tanácsadójával.
Kétszázmilliárd forintos fejlesztési csomagot álmodott meg Budapest vezetése a 3-as metró vonalának felszínére: új villamost, a felüljárók elbontását, bicikliutakat ígértek. A projekttel egy gond van: EU-s pénzből valósítanák meg, ráadásul abból a forrásból, amit az Unió jogállamisági problémák miatt nem hajlandó egyelőre átutalni Magyarországnak.
A BKK kihasználatlanság miatt szünteti meg március 18-ától az Óbuda Bogdáni út és a Batthyány tér között közlekedő járatot.
Ákos, ByAlex, George Ezra és a Guns’n’Roses is szerepel azon a zenei listán, amiről szavazással választják ki a margitszigeti szökőkút új zenei programját. Május 6-tól jönnek az új zenék.
Mi a szerepünk abban, hogy a város, ahol élünk, nemcsak a miénk, de a jövőé is legyen? Fenntarthatósági podcastunk új adásában annak jártunk utána, milyen rendszerszintű akadályokkal küzd a főváros, és hogyan lehet ezeken kis lépésekkel, akár személyesen is javítani.
Legalább a létesítmény fűtési költségén sikerült spórolnia a fővárosnak egy speciális műszaki megoldással.
A miniszter nem reagált a sajtó megkereséseire.
A főpolgármester a kormány és a főváros közötti pénzügyi csörtéket elemezte.
Úgy tűnik, olyan projektek folytatásáról sem tudták meggyőzni a minisztert a saját emberei, amelyeknek az azonnali leállítása pénzben és politikai szempontból is sokba kerülhet. Az egész mögött felsejlik Lázár és Fürjes rivalizálása is.
A most átadott M3-as metróállomásokat is lifttel, illetve ferde lifttel szerelte fel a főváros, de öt évvel ezelőtt Tarlós István még azt magyarázta, nincs szükség liftre, mert csak sorban állnának előtte az emberek, miközben alacsonypadlós buszokkal hamarabb odaérnének.
A miniszter az Erasmus-, a főpolgármester pedig a kampányfinanszírozást firtató kérdések alól bújt ki.
Nagyjából hárommilliárd forintot még így is sikerült megspórolniuk. A Fővárosi Önkormányzat kimaradt a kormány rezsitámogatási köréből, egyelőre abban is csak reménykednek, hogy később fognak pénzt kapni – eddig ugyanis sem Láng Zsolt, sem Orbán Viktor nem kereste őket.
Öt kerület perel, a Fővárosi Önkormányzat és Ferencváros kivár, tíz ellenzéki kerületnek összesen pedig majdnem másfél milliárddal jutott kevesebb, mint a hét fideszes vezetésűnek. A kormány ugyan kioszt 44 milliárdot a tízezer lakosnál nagyobb városoknak, de változatlanul nem világos, milyen módszertan alapján teszik meg ezt. Budapesti támogatási körképünk.
Ezúttal csak egy szerelvényt díszítenek fel energiatakarékos fénysorral.
A felújítás során fontos szempont volt, hogy az állomások különbözőek és jellegzetesek legyenek.
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara szerint a kialakított keretrendszer megszüntetése felborította volna az egyensúlyt.