Májustól újabb gyorsforgalmi útszakaszok lesznek fizetősek
Az állam közel 1,2 milliárdos pluszbevételt vár belőlük.
Az állam közel 1,2 milliárdos pluszbevételt vár belőlük.
Tovább növelte a vagyoni előnyét mindenki mással szemben a két leggazdagabb magyar; egy kicsit újra lassult, de még mindig extrémen magas maradt az inflációnk; átírták a gyorsforgalmi úthálózat koncessziós szerződését. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Valahogyan elmagyarázhatta a kormány Mészáros Lőrincéknek, hogy megéri módosítani az autópálya-koncessziós szerződéseket.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. a gyorsforgalmi utakon található digitális tábláin három nyelven megjelenő feliratainál az elmúlt napokban már ukrán nyelven is közölnek út- és közlekedési információkat, hogy az Ukrajnából érkezők komfortosabban és biztonságosabban használhassák a magyarországi autópályákat. A projekt első körben az M3-as autópályán indult el.
Az összes autópályát, autóutat és gyorsutat kiszervezné a kormány 35 évre az M5-ös és M6-os autópályákról ismert ppp-konstrukcióban. A részleteket nem hozták nyilvánosságra. A koncessziók felelőse ráadásul ősztől egy új, kormánytól független hatóság lesz, amelynek vezetőjét még a mostani miniszterelnök nevezheti ki 9 évre.
A lap informátorai szerint a közbeszerzési kiírás alaposan meglepte a szakmát.
Elkészült a hazai gyorsforgalmi utak és főúthálózat hosszú távú fejlesztési programja, amelyet a kormány 2027-ig szóló gördülőtervként fog elfogadni.
2013-2014-től, az e-matrica fokozatos megszüntetése után, kilométerenként hat forintos útdíj bevezetését tervezi a kormány. A politikai és társadalmi egyeztetés azonban még hátravan - írja hétfői számában a Népszabadság.