szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Az állam közel 1,2 milliárdos pluszbevételt vár belőlük.

Májustól fizetősek lesznek az idén elkészülő gyorsforgalmi utak – derült ki az építési és közlekedési tárca rendelettervezetéből, amelyet kedden bocsátottak társadalmi vitára.

dokumentum, amit április 8-ig lehet véleményezni, azokat az utakat sorolja fel, amelyek használatáért a rendelet megjelenése utáni 31. naptól – vélhetően tehát május első felétől – fizetni kell – írta meg a 444.hu.

A minisztérium azt írja az indoklásban, hogy idén „közel 81 kilométer közút díjfizetési rendszerbe vonása vált aktuálissá”. A leendő rendelet melléklete 2633 pontban sorolja fel azokat a gyorsforgalmi és főutakat, amelyekért a teherforgalomnak kell a megtett úttal arányos díjat (e-útdíjat) fizetnie, valamint 46 pontban azokat az autópályákat és autóutakat, amely a jogszabály hatályba lépése után matricakötelesek lesznek (például a személyautóknak) – foglalta össze a lap.

A matricaköteles úthálózat kibővül az idén tavaszra Kecskemét és Békéscsaba között teljes szakaszán elkészülő M44-essel, valamint az M85-ös utolsó, Sopronnál az országhatárig vezető szakaszával. A teherforgalomnak emellett fizetőssé válnak az 5-ös, 53-as, 54-es főutak egyes eddigi ingyenes szakaszai, illetve többek között a Zsámbéki-medencében vezető 103-as út.

A rendelettervezethez tartozó úgynevezett hatásvizsgálati lap szerint a fizetős úthálózat bővítéséből ebben az évben 1,195 milliárd forintnyi pluszbevétele lehet az államnak.

Nyitóképünk illusztráció.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!